کد خبر: ۱۱۶۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۴ 18 April 2024

به گزارش تابناک مازندران ، بابک مومنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در آیین نشاء مکانیزه برنج در آمل گفت: نقش مازندران در امنیت غذایی نقش بارزی است و نگاه ما به سمت ارتقاء بهره وری و افزایش عملکرد است و با انتقال دانش فنی به کشاورزان به این هدف دست پیدا می‌کنیم.

وی ادامه داد: انجمن کشاورزان پیشرو را در مازندران تشکیل دادیم و برنامه ریزی داریم با ارائه سبد کامل کودهای پایه به کشاورزان، ۱۰ تا ۱۵ درصد ارتقاء عملکرد و افزایش بهره وری را داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم این قدم ارزشمند را در جهت جهش تولید برداریم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: ۱۷۵ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان معادل ۸۰ درصد شالیزارها شخم و شیار شد و از این میزان شخم و شیار، ۳۰ درصد هم آماده نشاکاری است.

 مؤمنی تصریح کرد: اولین پایلوت ملی طرح جامع زیرساخت اراضی کشاورزی طی دو هفته آینده در روستای نوایی محله فریدونکنار آماده افتتاح و بهره برداری است.

وی بیان داشت: به دنبال خشکه کاری برنج در شرق استان رفتیم و درصدد هستیم کشت ارقام پرمحصول را افزایش دهیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار داشت: با تلاش‌های دولت، استانداری و جهاد کشاورزی مازندران، بازار برنج از رکود خارج شد و با حمایت استاندار مازندران توانستیم امسال ۴۰ هزار هکتار ظرفیت سازی برای کشت ارقام پر محصول انجام دهیم.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار