طی سال گذشته؛ 
در سال گذشته و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نیروگاه شهید سلیمی نکا بیش از 2 هزار و یکصدنفر از اقشار مختلف جامعه با سختی‌های فرایند تولید در نیروگاه‌ها و شیوه‌های مدیریت مصرف برق آشنا شدند.
کد خبر: ۱۱۶۱۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳ 04 April 2024

به گزارش تابناک مازندران، سيدميثم عمادی رئیس اداره روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق نکا با اعلام این خبر افزود: آشنایی مردم با دشواری‌های فرایند تولیدبرق و تلاش برای نهادینه سازی فرهنگ بهینه مصرف انرژی را دو رویکرد مهم روابط عمومی در برگزاری بازدیدها و حضور در مراکز آموزشی عنوان کرد و گفت: برق کالایی ارزشمند است که با هزینه بسیار زیاد و با سختکوشی کارکنان نیروگاه‌ها در شرایط آب و هوایی گرم تابستان، سرمای زمستان و با سختی و هزینه بسیار تولید می شود ولی متأسفانه در کشور ما متوسط مصرف انرژی در مقایسه با سایر کشورها بسیار بالاست و برای جلوگیری از اتلاف سرمایه های ملی به موازات نیروگاه‌سازی، ضرورت فرهنگ‌سازی برای اصلاح الگوی مصرف به شدت احساس می‌شود.

 

بیش از 2هزار و یکصد نفر از اقشار مختلف جامعه با سختی فرایند تولید و شیوه‌های درست مصرف برق آشنا شدند  

وی برگزاری بازدید و حضور در مراکز آموزشی را دو مسیر کارساز برای افزایش تعامل با آینده‌سازان جامعه و نشان دادن سختی فرایند تولیدبرق و آموزش راهکارهای مدیریت مصرف دانست و افزود: ما سعی کرده‌ایم در حد توان و امکانات خود، زمینه بازدید از نیروگاه را برای مراکز علمی، مدارس، نهادها و سازمان‌ها و اقشار مختلف فراهم سازیم تا در کنار نشان دادن خدمات و تلاش‌های بی وقفه کارکنان نیروگاه برای تولید پایدار انرژی و تأمین آسایش مردم، بتوانیم ضرورت و راه کارهای مدیریت مصرف را برای آحاد مردم جامعه تبیین نماییم. 

در همین راستا سال گذشته بیش از 1480 نفر از گروه‌های دانش آموزی، دانشجویی، نهادها، دستگاه های اجرایی، اقشار و خانواده‌های کارکنان در قالب 61 گروه از نیروگاه بازدید کردند.

 

بیش از 2هزار و یکصد نفر از اقشار مختلف جامعه با سختی فرایند تولید و شیوه‌های درست مصرف برق آشنا شدند  

عمادی همچنین از مدارس و مراکز آموزشی به عنوان بهترین بستر برای فرهنگ‌سازی و آموزش مدیریت مصرف یاد کرد و گفت: کودکان و نوجوانان از قدرت یادگیری و آموزش پذیری بالایی برخوردار هستند و می‌توانند به عنوان سفیران مصرف بهینه برق در خانواده ایفای نقش نمایند و این فرهنگ را به سایر اعضای خانواده و نیز به نسل‌های آینده منتقل کنند، لذا آموزش و پرورش بدلیل مهیا بودن بستر آموزش و در اختیار داشتن شمار زیادی معلم و متعلم، باید ترویج فرهنگ بهینه مصارف انرژی را با جدیت بیشتری در دستور کار خود قرار دهد.

وی ادامه داد: در همین راستا با توجه به کثرت تقاضای بازدید و عدم امکان پذیرش همه درخواست‌ها بویژه تقاضای حضور دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه اول در نیروگاه، پس از انجام هماهنگی‌های لازم در 14 مدرسه و کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرهای مازندران در تابستان حضور یافتیم و ضمن پخش مستند و کلیپ‌هایی در خصوص معرفی نیروگاه، فرایند سخت تولید برق و زحمات کارکنان صنعت برق حرارتی برای تولیدبرق و تأمین نیاز مشترکان شبکه، بر ضرورت و اهمیت مصرف درست تأکید و راهکارهای مدیریت مصرف برق به خصوص در ساعات اوج مصرف را برای بیش از 600 نفر از دانش آموزان و مدیران و معلمان تشریح نمودیم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار