استاندار خراسان شمالی گفت: هدف گذاری ما برای توسعه استان توجه به زیرساخت‌ها بود.
کد خبر: ۱۱۵۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷ 14 March 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد در نشست صمیمی استاندار و مهدی شهریاری منتخب مردم ۶ شهرستان خراسان شمالی با فعالین فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و اقتصادی که ۲۴ اسفندماه برگزار شد، عزم و اراده مردم برای مشارکت در انتخابات را پاسخ قاطع و محکمی به دشمنان خواند و از همه کسانی که برای مشارکت مردم در انتخابات تلاش کردند تشکر کرد و توجه به زیرساخت‌های استان را از مهمترین هدف گذاری خود در دوره مدیریت استان خواند و گفت: مشکل استان در حوزه آب اساسی است و لذا پساب بجنورد به پتروشیمی منتقل شد و آماده بهره‌برداری است و آب چاه‌های پلنگ دره نیز برای شرب به بجنورد منتقل خواهد شد.

وی ادامه داد: انتقال آبرسانی به داخل استان نیز در تامین آب استان موثر است و با تامین آب شرب، آب سد‌های استان برای آبیاری کشاورزی رها خواهد شد و انقلابی در کشاورزی رخ خواهد داد.

حسین نژاد، به ساخت و تکمیل سد بیدواز با ۱۴۷ میلیارد تومان و رساندن سد گلمندره به مرحله آبگیری با ۶۷۰ میلیارد تومان در این دولت نیز اشاره کرد و در خصوص تکمیل حدود ۱۵ کیلومتر باقیمانده راه گلستان به خراسان شمالی نیز اظهار امیدواری کرد در سال ۱۴۰۳ با تامین اعتبار لازم انجام شود.

حسین نژاد به سرمایه‌گذاری گسترده در شهرک صنعتی گرمه و تولید منیزیم و آلفا آلومینیوم در این شهرستان اشاره کرد و از کاهش نرخ تورم استان در سال جاری از رتبه ۴ به ۱۷ و نرخ رشد اشتغال، اخذ مجوز استانی و شهرستانی ۴۵ حزب، ماندگاری مسافر و زائر در استان و کسب رتبه ۶ کشوری و... نیز اشاره کرد و در حوزه مدیریتی نیز به حدیث شریفه حاسِبوا أنْفُسَکُم قَبلَ أنْ تُحاسَبوا اشاره کرد و گفت: مسئولیت‌ها نزد ما امانت هستند و ما وارث ۲۰۰ هزار شهید هستیم و توسعه استان را بدون حاشیه و با قدرت پیگیری خواهیم کرد.

محمد مهدی شهریاری منتخب مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس دوازدهم نیز در این جلسه گفت: خوشحالم که استاندار بومی و مجرب سکان مدیریت استان را بر عهده دارد.

وی اظهار کرد: در مجلس هشتم در خدمت استاندار بودیم و خوشحالم که استاندار بومی و مجرب سکان مدیریت استان را برعهده دارد و باید با وحدت و همدلی، استاندار را در رفع محرومیت‌ها و مشکلات و پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای استان کمک کنیم.

شهریاری، توجه به زیرساخت‌ها، جاده گلستان به خراسان شمالی، میامی به سنخواست و بجنورد، فرودگاه و افزایش پروازها، راه آهن گرگان، بجنورد، مشهد و. را یادآور شد و گفت: پروژه‌هایی را که در توسعه استان نقش دارند پیگیری خواهیم کرد.

وی درک منافع مردم توسط مدیران را مورد توجه قرار داد و نگاه جناحی به حوزه مدیریت را رد کرد و مشکلات آموزش و پرورش، مهاجرت از روستاها، تامین آب آشامیدنی، راه، تقسیم بخش مرکزی بجنورد، اشتغال جوانان و سایر مشکلات استان را مورد توجه قرار داد و گفت: گاه برخی از مشکلات نیاز به اعتبار ندارد و با تصمیم گیری درست رفع می‌شود.

فعالان حوزه‌های سیاسی، بهداشتی، اجتماعی و ... نیز در این جلسه پیرامون انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی، انتصاب نیرو‌های بومی در مسئولیت‌های استان، توسعه استان و رسیدن به جایگاه دهم کشوری، مشکلات دهیاری‌ها، مشکل آب، مشکل دامداران، حمایت از مدیران مردمی و ارتقای شاخص‌های توسعه استان، راه مراوه تپه به جرگلان، مشکلات کسبه اعم از تورم و گرانی و اجاره بهای مغازه ها، قدردانی از همه ستاد‌های دخیل در افزایش مشارکت انتخابات، توجه به جوانان و اشتغال آنان، کنار گذاشتن اختلافات سلیقه‌ای و جناحی به نفع مردم و پیشرفت و توسعه استان، معیشت مردم، توجه به تولید شهرک‌های صنعتی، آمار نگران کننده سرطان، نبود متخصص زنان کافی در استان، سیمان سنگان، توجه به هنرمندان، بکارگیری مسؤلین کارآمد و. به تفصیل سخن گفتند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار