معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی از عملکرد ضعیف بانک‌های استان در تامین منابع مالی مسکن شهری انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۱۶۳۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۶ 21 April 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، مهدی رشیدی در جلسه شورای مسکن ویژه شهرستان گرمه که امروز، ۲ اردیبهشت در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری برگزار شد از عملکرد بانک‌ها و بنیاد مسکن در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی قدردانی کرد، اما گفت: بانک‌ها در حوزه مسکن شهری علاقه‌ای برای ارائه تسهیلات ندارند و تعهدات بانک‌ها تاکنون در استان انجام نشده است.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری خراسان شمالی، وی بر ضرورت نظارت عالیه شورای مسکن توسط راه و شهرسازی و فرمانداران استان تاکید کرد و افزود: نظارت و ارزیابی بانک‌ها بر مبنای عملکرد واقعی، انجام شده است و گزارش عدم همکاری بانک‌ها به نهاد ریاست جمهوری ارسال می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در این جلسه اعلام کرد: در شهر گرمه ۲۵۴۲ متقاضی نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۴۱۵ متقاضی تایید شده‌اند و ۹۲۱ متقاضی نیز واریز وجه خود را انجام داده اند و ۷۲۱ متقاضی نیز به پروژه‌ها تخصیص شده‌اند.

سیدعلی میرکریمی افزود: در شهر درق ۱۳۷۵ متقاضی نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۶۰ متقاضی تایید شده اند و ۲۴۵ متقاضی نیز واریز وجه خود را انجام داده‌اند و ۱۲۹ متقاضی نیز تخصیص پروژه شده‌اند و تعیین تکلیف آماده‌سازی اراضی شهرستان گرمه برای توسعه شهر و الحاق اراضی برای نهضت ملی مسکن در شهر‌های گرمه، درق و ایور مورد بررسی قرار گرفت.

از دیگر مصوبات این جلسه، آماده سازی سایت نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن در بازه زمانی یک ماهه طبق توافقات انجام شده است و اداره ثبت اسناد نیز مکلف شد نسبت به تحویل اسناد در شهرستان گرمه اقدام کند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار