سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی اعلام کرد: ۱۵۰۲ عضو جدید از ابتدای سال تاکنون در سامانه بچه‌های مسجد ثبت نام کردند.
کد خبر: ۱۱۶۲۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶ 14 April 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، دکتر تقی صادقی اظهار کرد: با اضافه شدن این تعداد از اعضای جدید، تعداد عضو‌های کانون‌های مساجد استان به ۲۸ هزار نفر رسیده است.

وی سال جدید را سالی پر کار و با برنامه‌ها و طرح‌های متنوع ویژه کانون‌های مساجد اعلام کرد و گفت: برنامه‌های طراحی شده و در دست اجرا که در قالب طرح به بنیاد شهید آوینی وزارت ارشاد ارائه و مورد حمایت قرار گرفته، هم اکنون آماده اجرا است.

صادقی اجرای طرح استانی «خانه‌های نور» با هدف ساماندهی و ارتقاء دوره‌ها و محافل قرآنی خانگی در نقاط مختلف استان، آموزش مربیان قرآنی و کیفیت بخشی به محافل قرآنی و برگزاری مسابقات قرآنی در این قالب، تهیه و تدوین «مرزبانان فرهنگ» با محوریت ۱۵ کانون فرهنگی هنری در ۱۵ روستای منطق مرزی استان و تعریف برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی متفاوت از جمله این طرح‌های نام برد.

وی افزود: «ندگی پویا» با آموزش و مهارت افزایی سبک زندگی اسلامی، طرحی با محوریت ایثار و شهادت با شناسایی کانون‌های تخصصی ایثار و شهادت و آموزش تاریخ شفاهی شهدا و آشنایی با مفهوم و روش‌های شناسایی و ترویج گفتمان ایثار و شهادت از آن جمله نام برد.

این مقام مسئول همچنین به اجرای طرح‌های توانمندسازی مدیران و رابطان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در قالب دوره آموزشی و با حضور اساتید ارزشمند از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری، «تربیت حافظان قرآنی» و «محله هنر» با محوریت مساجد و فعالان کانون‌های مسجد استان اشاره کرد و گفت: به زودی شاهد اجرای طرح‌های حمایت شده فوق خواهیم بود.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار