معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی گفت: مبلغ ۸۰ هزار و ۲۶۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال زا و کمک اشتغال پرداخت شده که این تسهیلات سبب اشتغال‌زایی برای ۳۹۸ نفر در زمینه‌های مختلف گردیده است.
کد خبر: ۱۱۲۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴ 31 August 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، صبح امروز مهدی رشیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی در گفتگو با رسانه‌ها اظهارکرد: ثبت ۳ شرکت تعاونی در شهرستان‌های اسفراین، جاجرم و گرمه با ۸۵۲ عضو و سرمایه یک هزار و ۳۴۶ میلیون ریالی در حوزه سرمایه اجتماعی انجام شده است.

وی گفت: تشکیل ۲۰ صندوق خرد اعتباری روستایی با عضویت یک هزار و ۸۲۱ نفر و در مجموع یک هزار و ۸۶۸ فقره تسهیلات به مبلغ ۸۰ هزار و ۲۶۰میلیون ریال تسهیلات اشتغال زا و کمک اشتغال در پروژه ترسیب کربن پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌شمالی افزود: نتیجه اقدامات فوق، اشتغال‌زایی برای ۳۹۸ نفر در زمینه تولیدی پیراهن مردانه، پرورش مرغ بومی، پرورش شتر مرغ، توسعه گلخانه، پروژه قارچ، خیاطی تابلو بافی و پرواربندی گوساله و حلب سازی می‌باشد.

وی تصریح کرد: در حوزه سرمایه انسانی برگزاری کلاس‌های آموزشی مشاغل فنی و حرفه‌ای در روستا‌های هدف انجام گرفته و همچنین در حوزه سرمایه زیست محیطی تولید نهال گلدانی که باعث اشتغال‌زایی موقت به میزان ۴ هزار و ۳۸۰ نفر شده و اجرای پروژه نهالکاری و مدیریت روان آب با مشارکت اعضای گروه‌های توسعه روستایی انجام گرفته است.

رشیدی خاطرنشان کرد: ۵۱ مورد پروژه‌های خرد عمرانی که شامل مرمت چشمه، لایروبی قنات، احداث آبشخور، شن ریزی جاده بین مزارع، کانال کشی جوی سیمانی، لوله گذاری و مرمت و لایروبی کانال انتقال آب اجرا شد.
منبع/فارس

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار