مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی:
بیرجند-مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: دپارتمان ملی معدن هفته آینده با هدف آموزش و حفظ اشتغال فعالان حوزه معدن در نهبندان راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۸۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰ 24 July 2021

محمد علی عرب صبح سه شنبه در نشست خبری اظهارکرد: اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی ۱۹ مرکز آموزش ثابت و شعب شهری، ۱۰۲ کارگاه ثابت و ۴۹۶ حرفه آموزشی در خوشه‌های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی آموزش‌های خود را به صورت رایگان ارائه می‌دهد.مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: همچنین ما در بخش خصوصی نیز ۱۸۲ آموزشگاه آزاد فعال فنی و حرفه‌ای و ۲۲۶ حرفه آموزشی شامل ۱۰۹ آموزشگاه ویژه زنان، ۶ آموزشگاه ویژه مردان و ۶۷ آموزشگاه دو منظوره داریم.
عرب ادامه‌داد: گروه‌های ۱۸ گانه مخاطب ما نیز شامل افرادی چون متقاضیان مهارت‌آموزی، سربازان وظیفه، شاغلین بنگاه‌های اقتصادی، دانشجویان، ساکنین مناطق روستایی، زندانیان، دانش‌آموزان، ساکنین مناطق محروم و مرزی، عشایر، معتادین بهبود یافته و …هستند.
وی افزود: در حوزه دانشجویان ۱۰۶ هزار و ۲۱۲ نفر ساعت، دانش آموزان ۵۹۱ هزار و ۹۲۹ نفر ساعت، برای سربازان وظیفه ۲۹۴ هزار و ۶۷۵ نفر ساعت، در حوزه زندان‌ها ۱۱۵ هزار و ۵۵۹ نفر ساعت و در حوزه متقاضیان مهارت آموزی نیز یک میلیون ۱۴۷ هزار و ۷۳۴ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در سال ۹۹ داشته‌ایم.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: در مجموع در سال ۹۹ در بخش دولتی سه میلیون و ۵۴ هزار و ۵۰ نفر ساعت آموزش داشته‌ایم که در ۱۵ هزار و ۱۹۳ نفر دوره می‌شود.
عرب با اشاره به اینکه آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در شرایط کرونایی با مشکلات عدیده‌ای رو به رو هستند، اظهارکرد: البته علی رغم این مشکلات اقتصادی اجاره دارند تا آنجا که می‌توانند به متقاضیان مهارت آموزی تخفیف بدهند و در سال ۹۹ نیز مجوز برگزاری پنج آموزشگاه فنی و حرفه‌ای نیز داده شده است.
وی بیان‌کرد: یکی از سیاست‌های سازمان فنی و حرفه‌ای در مناطق مختلف کشور راه‌اندازی دپارتمان‌ها و مراکز تخصصی آموزشی است که برای خراسان‌جنوبی بحث ایجاد دپارتمان ملی معدن در نظر گرفته شده است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دپارتمان ملی معدن هفته آینده در نهبندان راه‌اندازی می‌شود، ادامه‌داد: در این دپارتمان آموزش جهت حفظ اشتغال برای افراد فعال در معدن را برای خراسان‌جنوبی و استان‌های همسایه پیگیری می‌کنیم.عرب با بیان اینکه مرکز ثابت آموزش زندان در بیرجند را نیز هفته آینده راه اندازی می‌کنیم، گفت: همچنین افتتاح چند کارگاه را در بیرجند خواهیم داشت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار