دبیر مجمع مطالبه گران خراسان جنوبی گفت: تحقق شعار سال در سایه آگاهی دادن به مردم و افزایش مشارکت آن‌ها به منظور جهش تولید امکان پذیر است.
کد خبر: ۱۱۶۲۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۵ 09 April 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی و به نقل از ایسنا،حجت کفاشی خراسان جنوبی گفت: سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب، سال "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شد که انتخاب این شعار بیانگر اهمیت توجه به تولید ملی و نقش حیاتی مشارکت همگانی مردم، مطالبه‌گران و رسانه‌ها در تحقق این هدفگذاری ملی است و رهبر انقلاب اسلامی با درایت و هوشمندی بی نظیر خود، این نکته بسیار حیاتی را در شعار امسال متجلی ساختند.

وی بیان کرد: بی شک از جمله مهم‌ترین الزامات و بایسته‌ها در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳، مطالبه گری مردم، عدالت خواهان، مطالبه گران و رسانه‌ها از مسئولان و تلاش در جهت فرهنگ سازی مناسب در جامعه است.

کفاشی با اشاره به این که تحقق شعار سال در سایه آگاهی دادن به مردم و افزایش مشارکت آن‌ها به منظور جهش تولید امکان پذیر است، اظهار کرد: نقش مهم مطالبه گران و رسانه‌ها بیش از پیش پررنگ می‌شود چرا که از جمله رسالت‌های یک مطالبه‌گر و رسانه متعهد این است که ضمن ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی، مردم را در مسیر فرهنگ سازی هدایت کرده و این کار را به شکلی مؤثر و هدفمند انجام دهد.

دبیر مجمع مطالبه گران استان افزود: از سوی دیگر یکی از وظایف رسانه‌ها و هر فردی که دارای رسانه و پایگاه اجتماعی باشد، مطالبه گری از مسئولان و مدیران است تا با شناسایی موانع فراروی تحقق جهش تولید و مشارکت مردم در این زمینه به رفع این‌ها پرداخته و به رونق اقتصادی در کشور کمک کنند.

وی اظهار کرد: مطالبه گران و رسانه‌ها باید به گونه‌ای به فعالیت اثرگذار بپردازند که در نهایت باعث برجسته شدن نقش و جایگاه مردم در تولید و پیشرفت ملی شود، ضمن آن که با رویکرد پیگیری رسانه‌ای به مقابله جدی با مفاسد اداری و اقتصادی بپردازد و لذا وجود مفاسد از جمله موانع جدی فراروی رونق و جهش تولید است و از سویی به تشدید نارضایتی‌ها در جامعه دامن زده و باعث ناامیدی و یاس مردم نسبت به انقلاب می‌گردد.

کفاشی در ادامه با بیان این که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، اقتصاد و معیشت در حال حاضر اولویت کشور است، بیان کرد: واقعیت این است که امروز مردم ما گلایه‌های به حقی در بحث‌های معیشتی دارند و احوال زندگی مردم مناسب نیست و این وظیفه مسئولان است که با برنامه ریزی درست، قانون گذاری صحیح و البته نظارت و پیگیری در امر اجرا کاری کنند که وضع معیشتی مردم بهتر شود و فشار کمتری به آن‌ها در عرصه اقتصادی وارد شود.

مدیر مجتمع مهدی یاران افزود: در این زمینه تبلیغات و اطلاع رسانی نقشی محوری در فرهنگ سازی، آگاه سازی و ترغیب جامعه به مشارکت‌جویی در عرصه توسعه اقتصادی کشور دارد و این رسانه‌ها و ظرفیت‌ها و فعالان رسانه‌ای کشور هستند که قادرند از طریق فرهنگ سازی صحیح و تبیین اهمیت مولفه تولید ملی و مشارکت عمومی، انگیزه جمعی لازم را در میان مردم برای حضور در این عرصه ایجاد کرده و اینگونه تسهیل‌گر فرایند دستیابی کشور به توسعه اقتصادی شوند.

وی گفت: وجود نگاه نقادانه و پیگیرانه در رسانه‌ها به معنای نادیده گرفتن تلاش‌ها و زحمات مسئولان نیست کما این که مقام معظم رهبری چندین بار از تلاش‌های دولت در عرصه‌های مختلف تقدیر و تشکر کردند و ما نیز نباید چشم خود را بر روی موفقیت‌ها و مجاهدت‌ها ببندیم و قطعا تلاش‌های این دولت قابل قیاس با گذشته نیست، اما الزاماً آن چه مهم است این که مطالبه گری رسانه‌ای از الزامات کلیدی تحقق شعار سال به شمار می‌رود.

دبیر مجمع مطالبه گران استان بیان کرد: با توجه به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، تمام دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها مکلف و موظفند تمام تلاش خود را برای تحقق این هدف متعالی به کار گیرند که در این مسیر خوشبختانه مجمع مطالبه گران استان به طور ویژه اهداف خود را در راستای این امر مهم در دستور کار قرار داده که کمکی در زمینه‌ی فعال سازی مردم و رسانه‌ها برای مطالبه گری از مسئولان جهت تحقق شعار سال باشد.

وی خاطر نشان کرد: در پایان امید است که در پرتو هدایت‌های داهیانه این امر مسلمین جهان حضرت آیت الله امام خامنه‌ای و همچنین تلاش و جدیت دولت مردان و کمک و پیگیری رسانه‌ها و مطالبه گران شاهد وقوع تحولات اقتصادی و فرهنگی گسترده‌ای در کشور باشیم.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار