معاون امور توانبخشی بهزیستی
معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: طی سه ماه ابتدای سال جاری ۳۰۳ معلول از خدمات مراکز حرفه آموزی در شهرستان های بیرجند، قاینات، سرایان، زیرکوه، فردوس، بشرویه، طبس و درمیان استفاده کردند.
کد خبر: ۹۷۸۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵ 14 July 2021

«جمیله رضازاده» امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 17 مرکز شبانه روزی در خراسان جنوبی به 678 نفر از معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن خدمات مراقبتی ارائه می دهند.
معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان 2 مرکز توانبخشی مبتنی بر خانواده در شهرستان های بیرجند و قاین وجود دارد، افزود: در این مراکز به 178 نفر از معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن توسط مراقبان آموزش دیده خدمات ارائه می شود و یارانه هر معلول مبلغ 6 میلیون و 720 هزار ریال است که به صورت ماهیانه به حساب مراکز واریز می شود.وی در خصوص فعالیت توانبخشی و درمان اختلالات دهانی، بلع و تغذیه اظهار کرد: در این راستا در سال گذشته 365 میلیون ریال به استان اختصاص یافت و جهت خدمات دندانپزشکی 90 نفر از توانخواهان تحت حمایت تا سقف هر نفر پنج میلیون ریال هزینه شد.رضازاده در ادامه گفت: طی سه ماه ابتدای سال جاری تعداد 843 نفر از معلولین واجد شرایط تحت حمایت بهزیستی به طور مستمر از خدمات حضوری و غیرحضوری 35 مرکز روزانه آموزشی توانبخشی، حرفه آموزی و کارگاه‌های تولیدی حمایتی در استان استفاده کردند.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۴ مرکز حرفه آموزی در خراسان جنوبی فعالیت داشتند، ادامه داد: تعداد 298 نفر معلول از خدمات این مراکز در شهرستان های بیرجند، قاینات، سرایان، زیرکوه، فردوس، بشرویه، طبس و درمیان بهره مند شدند.
معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: طی سه ماه ابتدای سال جاری 303 معلول از خدمات مراکز حرفه آموزی در شهرستان های بیرجند، قاینات، سرایان، زیرکوه، فردوس، بشرویه، طبس و درمیان استفاده کردند.
رضازاده با بیان اینکه طی سه ماه ابتدای امسال 382 معلول ضایعه نخاعی از کمک هزینه حق پرستاری بهره مند شدند، افزود: در حال حاضر به ازای هر نفر 6 میلیون و یکصد هزار ریال هزینه حق پرستاری پرداخت می شود.
وی در پایان گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای توانمندی افراد دارای معلولیت و سالمندان در سال 1400 تعداد 41 نفر معلول نابینا، آسیب نخاعی و سالمند تحت پوشش قرار گرفتند و در سال جاری به ازای هر نفر 22 میلیون ریال سرانه اعتبار در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار