معاون استاندار در آئین تجلیل از برترین های نظام مهندسی کشاورزی خبر داد:
پروین پناهنده_ مجوزهای بی نام بخش کشاورزی، آماده تحویل به متقاضیان سرمایه‌گذاری در این حوزه است. این خبر را معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در آئین تجلیل از برترین های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی اعلام کرد.
کد خبر: ۹۷۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ 27 June 2021

"عابدی" با اشاره به معرفی طرح هایی با عنوان فرصت های سرمایه گذاری حوزه کشاورزی به ستاد توسعه خاوران گفت: بعد از انجام کارهای کارشناسی مجوزهای بی نام این طرح ها تهیه شده است.
وی مهم ترین هدف ستاد توسعه خاوران را تسهیل شرایط برای سرمایه گذاران بیان و تصریح کرد: دانش آموختگان بخش کشاورزی می توانند از طرح های تایید شده در ستاد توسعه خاوران با تسهیلات کم بهره استفاده کنند.
وی این نکته را هم یاداور شد که در برنامه های ستاد توسعه خاوران ایجاد ارزش افزوده در ظرفیت های استان به ویژه در بخش کشاورزی مدنظر قرار دارد.
وی اصلی ترین هدف این ستاد را افزایش تولید باکیفیت عنوان و به جایگاه ویژه حوزه کشاورزی در سیاست های این ستاد تاکید کرد.

اشتغالزایی

معاون استاندار در ادامه سخنانش به طرح ها و برنامه های استان برای اشتغالزایی دانش آموخته های بخش های کشاورزی اشاره کرد و گفت:طی دو سال گذشته با راه اندازی دو طرح ویژه هاب منطقه ای شتر و هزار هکتار گلخانه ای گام مؤثری برای اشتغال این قشر برداشته شد.
وی تاکید کرد : بستر کار در هر دو حوزه فراهم است و دانش آموختگان می توانند بنا به تخصص خود از این فرصت ها استفاده کنند.

استفاده از ظرفیت دانش آموختگان

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی هم در این مراسم بر استفاده بهینه از ظرفیت دانش آموختگان کشاورزی و منابع طبیعی تاکید کرد.
" مودی" از مسئولان و متولان امر خواست زمینه و بسترهای لازم برای فعالیت این قشر را فراهم کنند.

چالش های حوزه کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در سخنانی به تشریح عوامل موثر در افزایش تولید و عملکرد بخش کشاورزی پرداخت و نقش نیروی انسانی را در تحقق این مهم ویژه دانست.
قوسی در ادامه به چالش های پیش روی بخش کشاورزی از جمله خرده مالکی، تغییرات اقلیمی و سواد پایین و نبود تخصص اشاره کرد.
وی همچنین خطاب به دانش آموختگان بخش کشاورزی گفت: مهندسان کشاورزی باید خود را برای بهره برداران این حوزه اثبات کنند.

به گزارش خبرنگار "تابناک"
تجلیل از ۸ برتر سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، طرح چالش های حوزه کشاورزی و دامپروری توسط نماینده برتر تولیدکنندگان این سازمان، اجرای آیتم های شاد، مسابقه، و ... از دیگر برنامه های این مراسم بود که در مجتمع تفریحی شوکت آباد بیرجند برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار