شهدای البرز را بهتر بشناسیم
شهید بهمن قره حسنلو در تاریخ در سال 46 و در خانواده ای مذهبی و مومن در شهرستان كرج دیده به جهان گشود و دوران طفولیت را در كانون پر مهر و محبت خانواده سپری كرد.
کد خبر: ۸۹۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۳ 06 September 2015
شهید بهمن قره حسنلو در سن هفت سالگی وارد مدرسه شد و به تحصیل علم پرداخت تا بتواند آینده ای روشنی داشته باشد. دوره ابتدایی را با موفقیت پشت سر نهاد و وارد دوره راهنمایی شد كه در همین اثنا قیام های مردم علیه رژیم منفور پهلوی به اوج خود رسیده بود تا اینكه انقلاب شكوهمند اسلامی به پیروزی رسید و امام خمینی (ره) فرمان تشكیل ارتش 20 میلیونی را دادند.
این شهید عزیز نیز به عضویت فعال این نهاد درآمد و در آن به طور شبانه روزی و مستمر به پاسداری مشغول بود.
شهید حسنلو ضمن فعالیت به درس های خود هم رسیدگی‌‌ می‌كرد، ولی به علت مشكلات مادی و خانوادگی دیگر قادر به ادامه تحصیل نبود و وارد كار شد. 
در پی شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، جوانان این مرز و بوم اسلامی برای دفاع بسوی میدانهای پیكار شتافتند و به دفاع پرداختند که یکی از آن دلاوران نیز همین شهید بزرگوار بود.
این شهید بزگوار نیز در پشت جبهه خدمت كرد و بعد از مدتها داوطلبانه به سوی میدانهای نبرد عزیمت كرد و به مقابله با صدام و صدامیان پرداخت تا اینكه سرانجام در تاریخ سال 66 و در منطقه عملیاتی پیرانشهر بر اثر اصابت تركش به درجه رفیع شهادت كه آرزوی قلبی شهید بود، رسید و پیكر مطهرش در امامزاده محمد (ع) به خاك سپرده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار