مدیر پروژه احداث آرامستان فردیس گفت: اقدامات پیش برنده‌ای در این مسیر انجام شده و تملک بخشی از اراضی آرامستان مربوط به اشخاص حقیقی در حوزه املاک منطقه یک و ستاد مرکز شهرداری این شهردر حال انجام است.
کد خبر: ۱۱۶۷۷۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰ 20 May 2024

به گزارش «تابناک البرز» حجت الله بابادی با اشاره به تاکید شهردار و پیگیری امام جمعه فردیس در جهت تحقق مطالبه شهروندان و احداث آرامستان، اظهار کرد: مقدمات کار و طراحی فنی ساختمان ها و محوطه سازی آرامستان فردیس توسط مشاورمربوطه در حال انجام است. ظرفیت پیش‌بینی شده برای آرامستان، جانمایی ۱۰۰ هزار قطعه دروسعت ۲۲ هکتار برای ۳۰ سال است. بنابراین اجرای آرامستان در قطعات تحت تملک شهرداری فردیس در اولویت است و عجله ای برای فازهای بعدی تملکات آرامستان نیست.

مدیر پروژه آرامستان فردیس با اشاره به اینکه اراضی موجود در موقعیت آرامستان در حریم لوله های نفت و گاز است، افزود: تعریف کاربری دیگری جز دفن اموات، برای املاک فوق قابل تصور نیست. به همین دلیل برخی اراضی این موقعیت، از ۳۰ سال گذشته تا کنون تعیین تکلیف نشده است. مالکان در صورت توافق با شهرداری فردیس در خصوص تملک اراضی، می توانند پس از سال‌ها به حق و حقوقشان برسند.

بابادی گفت: شهرداری فردیس به منظور تعیین تکلیف اراضی تحت تملک اشخاص حقیقی و ترغیب مالکان آنها، طبق مصوبه شورای اسلامی شهر امتیازات ویژه‌ای در نظر گرفته است و مالکان می توانند برای انجام امور مربوطه، به واحد املاک منطقه یک شهرداری فردیس مراجعه کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش از آغاز عملیات نخاله برداری آرامستان فردیس خبر داد و گفت: این امر با همکاری حوزه پسماند شهرداری آغاز شده است و پس از اتمام، به منظور جلوگیری از تخلیه مجدد نخاله، دیوارکشی اراضی مربوطه با رعایت الزامات و حفظ زیبایی بصری انجام می شود.

مدیر پروژه آرامستان فردیس اضافه کرد: پیگیری های لازم برای خرید انشعابات آب و برق آرامستان فردیس انجام شده و دکل های برق در حال جانمایی است. همچنین مجوز حفر یک حلقه چاه آب برای مصرف گل و گیاه در حال پیگیری است.

وی افزود: شهرداری فردیس به منظور کاهش هزین‍‌ه های شهروندان برای انتقال اموات به مراکز دفن سایر شهرها از جمله بهشت سکینه کرج، نسبت به خرید دو دستگاه ون و تبدیل آن به خودروی حمل متوفی اقدام کرده است. در این راستا دفتر پذیرش خدمات متوفیان مقابل شهرداری منطقه ۱ در حال تجهیز و آماده سازی است و خدمات انتقال اموات را انجام می دهد.

بابادی با بیان اینکه برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی و بهداشتی محدودیتی در احداث آرامستان نداریم، بیان کرد: مطالعات مکان یابی آرامستان فردیس، با ملاحظه طرح تفصیلی شهر همجوار انجام و ملاحظات مربوطه رعایت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار