معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از مالکین شناورها خواست تا خرید تجهیزات و نقل و انتقال شناورهای خود را از طریق مراکز دارای مجوز از سازمان بنادر انجام دهند.
کد خبر: ۸۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸ 24 August 2015
به گزارش تابناک، مهدی نوفرستی اظهار کرد: پیگیری و اجرای مقررات ملی و بین المللی (IMO) و تمامی امور مربوط به نظارت بر ساخت شناور در کارگاه ها و کارخانجات شناورسازی و همچنین ارائه خدمات ثبتی به شناوران تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران از جمله وظایفی است که بر عهده واحد دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان می باشد.
 
وی در همین رابطه بیان کرد: ثبت معاملات نقل و انتقال شناورها باید در دفترخانه های دارای مجوز سازمان بنادر و دریانوردی صورت گیرد و در حال حاضر، 13 دفترخانه مجاز در شهرستان بندرعباس و بنادر تابعه فعالیت دارند.
 
این مقام مسئول افزود: خرید تجهیزات مخابراتی و ناوبری، سرویس تجهیزات ایمنی و اطفاء حریق شناورها باید از طریق مراکز دارای مجوز این سازمان انجام شود.
 
به گفته نوفرستی، علی رغم محدودیت ها دو موسسه رده بندی ایرانی نظارت بر مراحل ساخت، ایمنی و رده بندی شناورها را بر عهده دارند.
 
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه برای شناسایی شناورهای سنتی وجود پلاک از اهمیت خاصی برخوردار است، تأکید کرد: مالکین شناورها ساخت پلاک شناور خود را از پلاک سازی های مجاز پیگیری کنند.
 
نوفرستی ضمن بیان این مطلب که تعداد 8000 فروند شناور تجاری، مسافری، خدماتی، صیادی و ... در هرمزگان ثبت شده است، یادآور شد: لیست و آدرس شرکتهای خدماتی در سایت اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به نشانی www.shahidrajaeeport.pmo.ir موجود است.
 
این مقام مسئول با اشاره به آمادگی اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناوران برای همکاری با مالکان شناورادامه داد: هرگونه تعویض و نصب موتور باید طبق بخش نامه های سازمانی اقدام شود و در غیر این صورت تایید اصالت موتور امکان پذیر نیست.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: مالکان شناورها باید در بازه سه ماهه قبل از انقضای گواهینامه های ایمنی سالیانه اقدام کنند تا از بروز مشکلات بیمه ای و منفک شدن از موسسه های رده بندی جلوگیری شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار