رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم:
قم هیچ وضعیت بحرانی را درخصوص آنفلوانزا نداشته است و داروی مورد نیاز نیز در این استان وجود دارد و تامین ‌شده است و امیدوار هستیم که با پیشگیری توسط مردم از گسترش ابتلا به این بیماری جلوگیری کنیم.
کد خبر: ۸۰۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۳ 17 December 2019

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قدیر در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قم، با اشاره به شیوع آنفلوانزا در کشور اظهار کرد: از ابتدای آغاز موج این بیماری، در این استان تلاش کردیم تا در راستای کنترل و پیشگیری از این بیماری کوشیده و با ارائه آموزش‌های لازم، از گسترش بیماری جلوگیری کنیم.

پیشگیری بسیار مهم است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم نیز در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش صورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی قم در کنترل بیماری آنفلوانزا در این استان گفت: اقدام‌های گسترده‌ای انجام شد که قدردانی می‌کنیم و انتظار است که رسانه‌ها نیز در این رابطه اطلاع‌رسانی کنند.

بیژن سلیمان‌پور تاکید کرد: لزوم توجه به پیشگیری بسیار مهم است و نباید به‌هیچ‌ عنوان از این موضوع غفلت کرد و با آموزش صحیح در این خصوص اجازه گسترش بیماری را نداد.

شست‌وشوی دست‌ها تا ۶۰ درصد از ابتلا به آنفلوانزا جلوگیری می‌کند

همچنین معاون فنی مرکز بهداشت قم در این جلسه، با اشاره به راه‌اندازی کمپین شست‌وشوی درست دست‌ها در مدرسه‌ها گفت: یکی از جامعه‌های هدف این بیماری، دانش آموزان دوران دبستان هستند که به‌منظور آموزش و پیشگیری، کمپین شست‌وشوی صحیح دست‌ها در مدارس اجرا شده است.

محمد نیک‌پور تصریح کرد: شست‌وشوی دست به‌عنوان یک اقدام تاثیرگذار در جلوگیری از انتقال ویروس آنفلوانزا موثر است و ۴۰ تا ۶۰ درصد از ابتلا به این بیماری جلوگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نکته‌های اصلی عدم خوددرمانی است که در صورت بروز هرگونه علائم، باید بیمار فوری به پزشک مراجعه کند.

ویروس عامل بیماری آنفلوانزا به‌وسیله ترشحات تنفسی بیماران از طریق سرفه و عطسه در محیط پخش و از راه‌های استنشاق هوای آلوده به ترشحات تنفسی بیماران، دست دادن، در آغوش گرفتن و روبوسی با بیمار و تماس با اشیای آلوده به ترشحات تنفسی بیمار (مانند دستمال و سطح) منتقل می‌‎شود.

علائم بیماری آنفلوانزا با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلودرد و درد عضلانی همراه است، استراحت کافی و نوشیدن هرچه بیشتر مایعات گرم، سوپ و آش برای رفع برخی از علائم و بهبود این بیماری کمک‌ کننده‌است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار