وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، ۳۰ طرح بهداشتی و درمانی با هزینه ۹۴۰ میلیارد تومان در این استان به بهره‌برداری رسیده است.
کد خبر: ۱۱۶۶۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۳ 09 May 2024

به گزارش تابناک قم، بهرام عین‌اللهی عصر پنجشنبه در حاشیه نشست هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی قم در جمع خبرنگاران، افزود: این طرح‌ها شامل تجهیزات مختلف برای مراکز درمانی، مراکز جامع سلامت، پایگاه‌های اورژانس و طرح‌های بهداشت و درمان است.

وی اضافه کرد: در همین راستا، امروز ۲ مرکز «ای او سی» که فرماندهی بحران اورژانس و خیرساز است و همچنین مرکز «ام سی ام سی» که مرکز رصد مراکز مختلف به‌صورت برخط می‌باشد، افتتاح شد.

او با اشاره به افتتاح مراکز جامع سلامت در شهرستان‌های قم، ادامه داد: در حوزه‌های مختلف در رشته‌های جدید و مورد نیاز، ۶ رشته تخصصی و فوق تخصصی در قم افتتاح شد.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: در حوزه ارتقای آموزشی قرار شد دانشکده داروسازی به قم اختصاص داده شود و با توجه به صنعتی شدن قم، امیدواریم در زمینه کارخانه‌های داروسازی اقداماتی صورت گیرد.

وی بیان کرد: انتظار داریم در زمینه داروهایی که کمبود داریم اقدامات مثبتی انجام شود و رشته دکترای بهداشت محیط را راه‌اندازی کنیم.

عین اللهی افزود: همچنین پایگاه‌های مورد نیاز با مراکز جامع ادغام خواهد شد تا مجموعا خدمات‌رسانی کنند.

وزیر بهداشت با تاکید بر توسعه گردشگری سلامت، گفت: استان قم به دلیل زائرپذیر بودن و وجود حوزه علمیه، ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری سلامت دارد که قرار شد در این زمینه مجوز داده شود.

او اضافه کرد: لازم است در زمینه دانشجویان خارجی اقدامات مفیدی انجام شود، الان ۱۴۰ دانشجو خارجی در قم تحصیل می‌کنند و با توجه به تحصیل حدود هفت هزار دانشجوی خارجی در سراسر کشور، قم می‌تواند تعداد بیشتری جذب کند.

وی بیان کرد: بخش پیوند کلیه در یکی از مراکز درمانی راه‌اندازی خواهد شد تا بیماران کمتر نیاز به دیالیز داشته باشند.

عین‌اللهی با اشاره به این‌که راه‌اندازی مرکز جامع سرطان جزو سیاست‌های وزارت بهداشت است، ابراز امیدواری کرد: تا پایان امسال بتوانیم این مرکز را راه‌اندازی کنیم و وزارتخانه نیز کمک‌های خوبی از نظر تامین دستگاه و تاسیس مرکز خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به این‌که کارخانه‌های بهداشتی و آرایشی در مجاورت قم هستند، نیاز است آزمایشگاه جامع غذا و دارو را در قم گسترش دهیم.

وزیر بهداشت گفت: مجموعه بهداشت و درمان در سراسر کشور نیاز به جذب ۷۵ هزار نیرو دارد که در مرحله اول مجوز جذب ۲۵ هزار نیرو گرفته شده که از این تعداد، هشت هزار نفر پرستار هستند.

عین‌اللهی افزود: این مجوزها با توجه به نیاز استان‌های مختلف، توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد: شاهد تحول و جهش خوبی در دانشگاه علوم پزشکی قم هستیم و اقدامات خوبی در راستای گسترش مراکز بهداشتی و درمانی این استان صورت گرفته است.

افتتاح ۳۸۰ دستگاه پیشرفته پزشکی در دولت سیزدهم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه با هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ۳۸۰ دستگاه پیشرفته پزشکی در دولت مردمی در مناطق مختلف کشور افتتاح شده است.

عین‌اللهی با بیان این‌که تا پایان دولت ۱۵ هزار تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های بیمارستانی افزوده می‌شود، ابراز امیدواری کرد: در هیچ استانی نیاز نباشد بیمار به استان دیگر مراجعه کند، به‌خصوص در مورد سرطان تلاش ما به این امر جدی است.

وی با اشاره به این‌که درمان رایگان کودکان در کشور ما یک سرمایه‌گذاری درازمدت است، اضافه کرد: پیش از این محتاج حضور پزشکان خارجی در کشور بودیم، اما امروز با دستان متخصصان کشورمان نیازمندی‌های این حوزه رفع شده است.

به گفته وی، فوق‌العاده خاص کادر سلامت با تلاش معاونت توسعه تصویب شد و ده هزار میلیارد تومان برای این منظور در مرحله نخست اختصاص پیدا کرده است، کارکنان با وجود مشکلات فعالیت شبانه‌روزی دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار