رئیس دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی در نشست وزیر علوم با روسای دانشگاه های استان گفت: میزان اشتغال در بین دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی بیشتر از فارغ التحصیلان دانشگاه های نظری است.
کد خبر: ۷۷۵۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱ 27 August 2019

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی روز دوشنبه مورخه 4/6/98 دکتر رسولی صدقیانی رئیس این دانشگاه در نشست دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با مسئولین و منتخبین جامعه آموزش عالی استان آذربایجان غربی در ارومیه ضمن اشاره به اهمیت مهارت آموزی و نقش آن در توسعه اشتغال و تولید در کشور، دانشگاه جامع را به عنوان بزرگترین متولی آموزش های مهارتی معرفی و بر تحقق اهداف برنامه ششم توسعه از نظر تعداد دانشجویان مهارتی تاکید کرد. وی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه تا پایان برنامه سهم دانشجویان مهارتی بایستی به 30 درصد کل دانشجویان کشور برسد و بر همین مبنا رویکرد وزارت علوم و تدابیر دولت و مجلس بنحوی اتخاذ گردد که بخش آموزش های مهارتی از حمایت های تشویقی از جمله تقبل بخشی از شهریه دانشجویان توسط دولت برخوردار باشد.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی افزود: بحران بیکاری یکی از چالش های اصلی جامعه امروز می باشد و با وجود اینکه تلاش های زیادی صورت گرفته ولی هنوز تبعات منفی آن در بخش های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور مشاهده می شود و نرخ بیکاری در بین دانش آموختگان دانشگاهی در 20 سال گذشته چندین برابر شده است ولی ارزیابی ها و آمار نشان می دهد که میزان اشتغال در بین دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی بیشتر از فارغ التحصیلان دانشگاهای نظری است.
دکتر رسولی صدقیانی در ادامه با اشاره به بخشی از فعالیت های اخیر دانشگاه علمی کاربردی استان به فرآیند ساماندهی مدرسان استان، بازنگری سرفصلدرسی، سطح بندی مراکز آموزشی و ایجاد مراکز رشد و نوآوری پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار