کد خبر: ۷۲۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷ 05 August 2015

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز گفت: فعالیت انجمن‌های خیریه در استان ساماندهی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حمیدرضا عسگری‌مورودی ظهر امروز در نشست سومین جلسه هیئت نظارت بر سازمان‌های مردم‌نهاد اظهار کرد: یکی از اقداماتی که باید در استان البرز انجام شود ساماندهی انجمن‌های خیریه و شناسایی دقیق این مراکز است.

وی ادامه داد: برخی با صدور قبوض‌ و حاضر شدن در سطح شهر به بهانه فعالیت در انجمن خیریه مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کنند.

این مسئول گفت: در این راستا فروش قبض در معابر عمومی توسط خیریه‌ها ممنوع بوده و با متخلفان برخورد می‌شود.

عسگری‌مورودی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده جمع‌آوری کمک‌های مردمی در قالب قبض فروشی در معابر عمومی ممنوع است.

وی ادامه داد: در راستای سالم‌سازی فعالیت انجمن‌های خیریه، این موسسات صرفاً مجاز به فروش قبض در دفتر موسسه بوده و هرگونه فعالیت آنها در معابر عمومی تخلف محسوب می‌شود و طبق هماهنگی‌های به عمل آمده نیروی انتظامی موظف به برخورد با متخلفان خواهد بود.

این مسئول همچنین از اصلاح مجوزهای صادره در سنوات قبل خبر داد و افزود: با توجه به مصوبه هیئت نظارت استان، پروانه فعالیت صادره در سنوات گذشته از درجه اعتبار ساقط بوده و طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با فرمانداری‌ها، موسسات مشمول در صورت مراجعه در حداقل زمان ممکن پروانه فعالیت جدید دریافت خواهند کرد.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز در پایان از موافقت هیئت نظارت با تأسیس نمایندگی دو موسسه مردم‌نهاد در استان البرز خبر داد و گفت: توسعه کمی و کیفی سازمان‌های مردم‌نهاد از برنامه‌های محوری و استراتژیک این اداره‌کل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار