کد خبر: ۶۳۸۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸ 01 August 2018

 

تابناک هرمزگان- سرپرست اداره منابع طبيعی و آبخيزداری شهرستان ميناب از واگذاری 150 هکتار از اراضی منابع ملی ميناب جهت اجرای طرح پرورش ميگو به متقاضيان خبر داد. 

 

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی تابناک میناب، نقل قول از پايگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداری،بهرامی نژاد گفت: نزديکی استخرهای پرورش ميگو به آب دريا از مزايای آن است، زيرا منبع اصلی تامين آب استخرهای پرورشی آب درياست نکته مهم در استفاده از آب دريا محل استفاده از آب است.

 

وی در ادامه افزود: اين مکان به دليل کدورت وگل آلودگی آب و همچنين نوسانات شوری نبايد در حاشيه مصب ها و خورها قرار داشته باشد، آب مورد استفاده بايد تميز و شفاف باشد و نوسان شوری آن بالا نباشد.

وی تصریح نمود: زمين مورد نظر بايد ميزان رس لازم را داشته باشد تا از قدرت نگهدارندگی کافی در برابر آب برخوردار باشد. ضمن اين که در بافت خاک تناسب بين رس و شن رعايت شده باشد. حاصلخيزی خاک نيز می تواند در امر پرورش مؤثر باشد به طوری که هر چه خاک حاصلخيزتر باشد، به همان نسبت افزايش توليد غذای طبيعی و کاهش ميزان کود مصرفی را به دنبال خواهد داشت. وی تمام موارد ذکر شده را از مزايای اراضی مستعد پرورش ميگو در شهرستان ميناب عنوان و تأکيد کرد مجموعه اداره منابع طبيعی آمادگی شناسايی و تحويل زمين های با قابليت اجرای پروژه های پرورش ميگو را با همکارای ساير ارگان های مرتبط دارد.

بهرامی نژاد گفت: در راستای وظايف ذاتی اين اداره 150 هکتار از اراضی مستعد پرورش ميگو اين شهرستان در بندر تياب ضمن بررسی ميدانی استعداد يابی و به متقاضيان تحويل شد.

 

 

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار