رییس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی البرز گفت: هزارو400 بیمار کلیوی در استان شناسایی شده است. اظهار کرد: تا کنون هزار و 400 بیمار کلیوی در استان شناسایی شده و با تشکیل پرونده تحت پوشش انجمن بیماران کلیوی قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۶۱۳۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸ 29 May 2018

به گزارش تابناک البرز : بیماران کلیوی هر یک روز در میان باید دیالیز شوند که همین امر مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد می‌کند.

وی افزود: بیماران دیالیزی اغلب توان خود را برای کارکردن از دست می‌دهند و چون فرایند دیالیز باعث می‌شود از لحاظ چهره شبیه افراد معتاد شوند همین باعث می‌شود مردم از کمک به آنها امتناع کنند.

وی توضیح داد: چند سال پیش به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم، اغلب بیماران کلیوی استان برای انجام دیالیز ناچار بودند با صرف هزینه و زمان زیاد به تهران بروند ولی خوشبختانه حالا به واسطه حمایت مسئولان و کمک خیران در راه اندازی بخش‌های دیالیز در بیمارستان‌های استان ، این فرایند را در البرز انجام می‌دهند.

کرمی ابراز کرد: 90 درصد بیمارستان‌های البرز توسط خیرین ایجاد شده و این نشان می‌دهد که افراد نیکوکار استان چقدر در زمینه کم کردن رنج و درد بیماران خوب عمل کرده‌اند.

وی با اشاره به ضرورت مراجعه سالانه مردم به پزشک و انجام آزمایشات لازم برای اطمینان از سلامت کلیه‌هایشان گفت: تا زمانی که 90 درصد کلیه فرد بیمار از کار نیفتد این بیماری به صورت عادی قابل تشخیص نیست به همین دلیل افراد به ویژه کسانی که سن بالای 20 سال دارند باید هر سال برای اطمینان از سلامت کلیه‌های خود آزمایش بدهند تا خدای نکرده گرفتار درد و هزینه‌های سنگین این بیماری نشوند.

برچسب ها: البرز ، خیرین ، بیمارستانه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار