امام‌جمعه دلیجان گفت: روزانه ۱۲۰ هزار وسیله نقلیه سبک و سنگین از شهرستان دلیجان عبور می‌کنند، این شهرستان مردم بسیار سخت‌کوشی داشته و ۵۰۰ واحد صنعتی در این شهر وجود دارند.
کد خبر: ۶۰۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳ 06 May 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدتقی کرامتی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان دلیجان اظهار داشت: این شهرستان در مجاورت شهر مقدس قم قرارگرفته و حدود 90 کیلومتر با شهر قم فاصله دارد.

وی با اشاره به جمعیت شهرستان دلیجان گفت: این شهرستان حدود 65 هزار نفر جمعیت دارد که 12 هزار نفر از آن مهاجر هستند، بسیاری از مردم شهرهای دیگر به دلیل وضعیت صنعتی شهرستان دلیجان به این شهر مهاجرت کرده و جزئی از جمعیت این شهر محسوب می‌شوند.

امام‌جمعه دلیجان ابراز کرد: ریشه‌های مذهبی و عناصر فرهنگی بسیاری در این شهر وجود دارد، همچنین این شهرستان شعرای آیینی خوبی داشته و در این شهرستان دو حوزه علمیه شکل‌گرفته است.

کرامتی گفت: روزانه 120 هزار وسیله نقلیه سبک و سنگین از شهرستان دلیجان عبور می‌کنند، این شهرستان مردم بسیار سخت‌کوشی داشته و 500 واحد صنعتی در این شهر وجود دارند.

وی با اشاره به میزان صادرات شهرستان دلیجان عنوان کرد: این شهرستان صادرات مختلفی در زمینه‌های متنوع داشته و بیشتر سرمایه‌گذاران از داخل شهرستان هستند و کم سرمایه‌گذاری بیرونی داریم البته به‌دلیل رکودی که در کشور ایجاد شد شهرستان دلیجان نیز از این رکود بی‌نصیب نیست.

امام‌جمعه دلیجان با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی خوبی در این شهر در حال فعالیت هستند، افزود: بسیاری از کارهای خوبی که درجاهای دیگر انجام می‌شود در شهرستان دلیجان نیز به‌خوبی پیگیری و دنبال می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار