کد خبر: ۴۵۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰ 02 July 2017
سیادت شیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در سالجاری بیش از 13 روستای گچساران به وسیله تانکر آب‌رسانی می‌شوند.

رئیس آبفار گچساران با اشاره به روستاهایی که با تنش کم آبی مواجه هستند، گفت: روستاهای شیخ خواجه، هسته کوه، پیر سبز، آبریگون، دژسلیمان، انبارگاه، میرعزیز و چرزو از جمله روستاهای شهرستان هستند که مشکل بحران کم آبی دارند.

شیری با اشاره به جمعیت این روستاها اذعان کرد: این روستاها دارای بیش از 360 خانوار هستند که به وسیله یک تانکر آب رسانی می‌شوند.

وی با بیان اینکه هر روستا به صورت میانگین یک تانکر آب مصرف می‌کند افزود: روزانه 36 هزار لیتر آب آشامیدنی شرب سالم به وسیله تانکر بین آن‌ها توزیع می‌شود.

شیری با بیان اینکه بسیاری از روستاهای گچساران با فرا رسیدن فصل گرما با تنش کم آبی مواجه خواهند شد، عنوان کرد: بخش عمده‌ای از آب آشامیدنی مناطق روستایی این شهرستان از سفره‌های زیر زمینی و از طریق چاه‌های عمیق و نیمه عمیق تأمین می‌شود که با رسیدن فصل تابستان این چشمه‌ها و چاه‌ها کم آب شده و نیاز به آب‌رسانی دارند.

وی با اشاره به تامین آب روستاهای گچساران بیان کرد: گفت: تعداد 29 ایستگاه شبکه آب‌رسانی و 22 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، آب روستایی این شهرستان را تأمین می‌کنند.

رئیس آبفار گچساران خاطرنشان کرد: 84 درصد از جمعیت روستایی این شهرستان زیر پوشش اداره آبفار گچساران هستند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 7 هزار و 300 انشعاب آب روستایی در چهار دهستان گچساران انجام گرفته است.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی گچساران با بیان اینکه 531 کیلومتر شبکه داخلی و خطوط میزان داخلی آب است، ابراز کرد: از این میزان تعداد 58 روستا با جمعیتی بیش از 27 هزار نفر جمعیت زیر پوشش شبکه آب آشامیدنی قرار دارد.

شیری با اشاره به فرسودگی خطوط انتقال آب روستایی گچساران گفت: در حال حاضر35 درصد از شبکه داخلی و 40 درصد از خطوط انتقال آب روستایی گچساران فرسوده و نیاز جدی به مرمت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار