رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: معلمان در راستای شکوفایی و بالندگی علمی و اخلاقی جامعه و تربیت دینی نسل آینده مجاهدت می‌کنند
کد خبر: ۱۱۶۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۹ 09 May 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با حضور در اداره کل آموزش وپرورش استان هفته معلم را تبریک گفتند.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار صمیمی ضمن تبریک ایام بزرگداشت هفته مقام معلم؛ معلمان را از میراث داران بزرگ انبیاء الهی برشمرد و گفت: معلمان میراث داران انبیا هستند که در تفکر دینی ما مقام و منزلتی بسیار بزرگ و برجسته دارند و راستای شکوفایی و بالندگی علمی و اخلاقی جامعه و تربیت دینی نسل آینده مجاهدت می‌کنند.
محبوب افراسیاب، با بیان اینکه نقش معلمان به عنوان پایه‌گذاران تمدن نوین اسلامی، مجریان تعلیم و تربیت در پرورش نیروی نخبه و همچنین هموار کردن مسیر پیشرفت در کشور بر کسی پوشیده نیست افزود: معلم نقش بی‌بدیلی در شکوفاسازی ارزش‌های متعالی و انقلابی نظام جمهوری اسلامی دارد.
وی، آسیب‌های اجتماعی را یکی از مشکلات اساسی پیش روی جامعه بویژه دامن گیر نوجوانان و جوانان برشمرد و گفت:فرهنگیان در امر آموزش و پرورش فرزندان این مرز و بوم و کاهش آسیب‌ها در بین دانش آموزان مسئولیت سنگینی بر عهده دارند.
افراسیاب در پایان این دیدار بر آمادگی دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد در راستای گسترش همکاری‌های مشترک در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این دیدارگفت: تکریم معلم در واقع تکریم از جامعه و ارزش‌های الهی و انسانی است و باید بیش از پیش به مقام معلم در بین اقشار مختلف جامعه توجه کرد.
ملک حسینی، معلمان را بهترین متخصص و مرهم برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه برشمرد و گفت: سلامت جامعه یکی از نتایج آموزش قانون به دانش‌آموزان است و عملکرد معلمان، محتوای درسی و نوع ارائه این محتوا می‌تواند قانون را به دانش‌آموز یاد دهد.
وی با اشاره به اجرای طرح "قاضی در مدرسه" گفت: این طرح با همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و با همت وزارت آموزش و پرورش و به منظور آشنایی دانش‌آموزان با وظایف دستگاه قضا، وضعیت رسیدگی به پرونده ها، جایگاه دستگاه قضا در بدنه نظام، موضوعات حقوقی و پیشگیری از جرایم با فراهم کردن محتوای مناسب اجرا می‌شود.
وی افزود: آگاه‌سازی دانش‌آموزان از خطر‌های بزهکاری اجتماعی و آموزش حقوقی با توجه به مقتضیات سنی و حساسیت‌های دوران بلوغ و بحران هویت در این برهه سنی و خطراتی همچون آشنایی با افراد نااهل در این آموزش‌ها مدنظر است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همچنین از اجرای تور‌های گشت قضایی ویژه دانش اموزان دوره تحصیلی متوسطه خبر داد و گفت:آمادگی داریم تا با همکاری آموزش و پرورش استان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تهدیدات پیش روی دانش آموزان کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی ویژه دانش آموزان و اولیاء آن‌ها برگزار کنیم.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با ابراز خرسندی و تقدیر وتشکر مجموعه دادگستری استان به آموزش وپرورش گفت: فرهنگیان طلایه داران و پرچمداران خط مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در جامعه هستند.
محمد جمالی افزود: نقش مهم معلمان و مربیان امور تربیتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و شکل‌گیری شخصیت دانش آموزان غیرقابل انکار است.
وی، آموزش را رکن اصلی رشد و تعالی هر فرد و جامعه دانست و گفت: آگاهی بخشی به دانش آموزان و اولیاء آن‌ها مهمترین راهکار برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، کاهش بزهکاری‌ها و پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی و از همه مهمتر ارتقاء امنیت و سلامت در جامعه است.
جمالی، یکی از ضرورت‌های مهم در جامعه را آگاهی‌بخشی دانش‌آموزان نسبت به آسیب‌های اجتماعی در بین آن‌ها برشمرد و افزود: آموزش و پرورش به عنوان عامل مهم و اساسی در کاهش کنترل آسیب‌های اجتماعی در مدارس عمل می‌کند و مهارت‌های لازم از جمله مهارت زندگی را به والدین و دانش آموزان آموزش می‌دهد.
وی، گفت:آموزش و پرورش این آمادگی را دارد تا با فرهنگ سازی، آگاهی بخشی به دانش آموزان و اولیاء آن‌ها و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه در زمینه‌های متخلف جهت کاهش آسیب ها، ناهنجاری‌های اجتماعی و همچنین کاهش پرونده‌های ورودی به دادسراها، دادگاه‌ها عمومی و انقلاب استان دستگاه قضایی را کمک و همراهی کند.
در پایان این دیدار رئیس کل دادگستری استان با اهداء لوح سپاس از سرپرست اداره کل آموزش و پرورش به نمایندگی از جامعه فرهنگی و دو تن از فرهنگیان پیشکسوت استان تجلیل کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار