باشگاه هدف‌پويان جوان قم در پي اتفاقات و حواشي ديدار حساس اين تيم با ذوب‌آهن اصفهان در هفته نهم ليگ برتر هندبال باشگاه‌هاي كشور به فدراسيون هندبال اعتراض كرد.
کد خبر: ۳۵۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵ 08 January 2017
به گزارش تابناک قم، تیم هندبال هدف‌پویان جوان قم در دومین هفته از دور برگشت مسابقات فصل 1395 لیگ برتر هندبال بانوان باشگاه‌های کشور میهمان تیم ذوب‌آهن اصفهان بود و در پایان دیداری نزدیک و نفس‌گیر با اختلاف یک گل نتیجه را واگذار کرد اما این دیدار حواشی زیادی داشت که منجر به اعتراض نماینده قم شده است.

هدف‌پویان جوان قم به عنوان تیم چهارم جدول رده‌بندی لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور در حالی که نیمه نخست را در سالن ملت اصفهان از تیم مدعی ذوب‌آهن اصفهان برده بود، در پایان با حساب 25 بر 24 این بازی را واگذار کرد تا دست خالی به خانه باز گردد.

گلایه هدف‌پویان جوان قم از نحوه چینش داوران لیگ برتر

با توجه به اتفاقاتی که در این دیدار رخ داده و منجر به نارضایتی اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم هدف‌پویان جوان قم شده است، امروز این باشگاه در نامه‌ای به فدراسیون هندبال نسبت به نحوه قضاوت داوران دیدار این تیم برابر ذوب‌آهن اصفهان در چارچوب هفته نهم لیگ برتر هندبال بانوان اعتراض کرد.

باشگاه هدف‌پویان جوان قم در این نامه از فدراسیون هندبال خواستار رسیدگی به وضعیت موجود شده و اعلام کرده که اظهار نظر مستقیم از سوی عوامل، کادر فنی و بازیکنان خود در مورد این مسابقه را تا زمان رسیدگی فدراسیون هندبال به اتفاقات این مسابقه به طور موقت، متوقف نگاه داشته و منتظر اقدام بعدی فدراسیون هندبال است.

گویا بخش مهمی از اتفاقات دیدار هفته نهم لیگ برتر هندبال بین هدف‌پویان جوان قم و ذوب‌آهن اصفهان به نحوه قضاوت داوران این دیدار باز می‌گردد چرا که باشگاه هدف‌پویان جوان قم بعد از جدال با ذوب‌آهن به وضعیت چینش داوران در مسابقات لیگ برتر اعتراض کرده است.

اعتراض هندبالیست‌های قم به چهارمین قضاوت متوالی یک داور

نماینده هندبال استان قم در نیمه نخست جدال هفته نهم با ذوب‌آهن اصفهان، 16 بر 13 حریف خود را شکست داده بود اما در نیمه دوم برخی تصمیمات از سوی داور بازی، منجر به حاشیه رفتن این دیدار می‌شود و این باشگاه در حال تهیه مستندی کامل از اتفاقات این دیدار و اشتباهات داوری است تا آن را به فدراسیون ارائه کند.

هندبالیست‌های قمی معتقدند که چنانچه اشتباهات داوری رخ نمی‌داد آنها باید این بازی را با اختلاف زیاد برنده می‌شدند اما بیشترین اشاره باشگاه هدف‌پویان جوان قم راجع به اتفاقات ناگوار در این دیدار به تصمیم کمیته داوران مبنی بر انتخاب لیلا شفایی برای قضاوت این دیدار است.

این در حالی است که لیلا شفایی در هشتمین بازی این فصل هدف‌پویان جوان قم برای چهارمین بار در این فصل بازی‌های این تیم را قضاوت کرد و باشگاه هدف‌پویان از انتخاب‌های متوالی این داور از سوی کمیته داوران فدراسیون هندبال برای قضاوت بازی‌های این تیم گلایه دارد.

خونریزی ملی‌پوش هدف‌پویان قم در جدال با ذوب‌آهن    

نکته جالب توجه این است که لیلا شفایی بازی هدف‌پویان جوان قم و ذوب‌آهن اصفهان در مصاف نیم‌فصل نخست به میزبانی سالن شهدای بهزیستی قم را نیز قضاوت کرده بود و در آن بازی نیز با اخراج سنگربان ملی‌پوش هدف‌پویان جوان قم یعنی فاطمه خلیلی جنجال‌ساز شد، در حالی که در کارشناسی‌های بعد از آن مسابقه مشخص شد تصمیم وی اشتباه بوده است.

این اتفاقات موجب شده است تا باشگاه هدف‌پویان جوان قم نسبت به این داور حساسیت پیدا کند و از اینکه شفایی بار دیگر برای قضاوت مصاف این تیم با ذوب‌آهن اصفهان انتخاب شده، به شدت به فدراسیون هندبال ایران اعتراض کرده و خواستار رسیدگی به این موضوع شود.

در این دیدار حساس که روز درخش فاطمه خلیلی‌به‌فر سنگربان ملی‌پوش تیم هدف‌پویان جوان قم بود، اما نوریه عباسی پدیده فصل قبل مسابقات لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور و ملی‌پوش تیم هدف‌پویان جوان قم در دقایق پایانی با سر به زمین افتاد و از ناحیه سر دچار خونریزی شد.

چشمان اشک‌بار هندبالیست‌های هدف‌پویان

تیم هدف‌پویان جوان قم در حالی این بازی را با باخت به پایان رساند که بعد از پایان مسابقه، بازیکنان این تیم از شدت ناراحتی با چشمان گریان زمین را ترک کردند اما نکته جالب توجه این است که ذوبی‌ها در سالن ملت اصفهان آهنگ و سرود پیروزی از طریق بلندگوهای سالن پخش می‌کردند و بزن و بکوب‌های میزبان موجب ناراحتی هندبالیست‌های هدف‌پویان جوان قم شده بود.

به همین دلیل باشگاه هدف پویان امروز رسما به نحوه قضاوت داوران بازی این تیم با ذوب‌آهن اصفهان به فدراسیون هندبال اعتراض کرد، اما نکته جالب دیگر این است که رئیس کمیته داوران فدراسیون هندبال برای قضاوت یک تورنمنت چهار جانبه در کشور اسپانیا به سر می‌برد و ناظر بازی هدف‌پویان جوان قم و ذوب‌آهن نیز اصفهانی بوده است.

3 پیروزی و 5 باخت در کارنامه نماینده هندبال قم

نماینده هندبال استان قم به عنوان مدافع عنوان نخست و مقام قهرمانی رقابت‌های فصل 1393 لیگ دسته اول هندبال زنان ایران، در سال 1394 نخستین حضور در مسابقات لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور را تجربه کرده و مقام ششمی این رقابت‌ها را در کارنامه دارد.

در واقع امسال دومین تجربه حضور تیم هندبال هدف‌پویان جوان قم در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی هندبال ایران به شمار می‌رود و این تیم در جدال با 6 تیم دیگر حاضر در لیگ برتر، هم اکنون رتبه چهارم جدول رده‌بندی را در اختیار دارد و تا پایان فصل چهار بازی دیگر پیش‌روی این تیم است.

در شرایطی که پنج هفته دیگر به پایان رقابت‌های فصل 1395 لیگ برتر هندبال بانوان باشگاه‌های کشور باقی مانده است، نماینده هندبال استان قم از هشت بازی این فصل پنج باخت و سه پیروزی در کارنامه دارد و هم اکنون در مکان چهارم جدول رده‌بندی لیگ برتر جای گرفته است.

2 بازی خانگی و 2 میهمانی لیگ برتر در انتظار هدف‌پویان جوان

هدف‌پویان جوان قم در دیدارهای رفت و برگشت این فصل به تیم‌های شهید چمران لارستان و ذوب‌آهن اصفهان و همچنین در بازی نیم‌فصل فصل نخست لیگ برتر به تیم تاسیسات دریایی تهران باخته و سه پیروزی برابر تیم‌های هیأت هندبال البرز، شهرداری بم و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در کارنامه دارد.

این تیم که از وجود مربی تیم ملی هندبال زنان ایران یعنی زهرا احمدی‌نیا به عنوان یکی از مربیان با دانش هندبال استان قم در راس کادر فنی خود بهره می‌برد، در ادامه بازی‌های فصل جاری لیگ برتر هندبال زنان باشگاه‌های کشور، دو دیدار خانگی و دو بازی خارج از خانه دیگر تا پایان فصل پیش‌رو دارد.

نماینده هندبال استان قم در دیدارهای خانگی این فصل از هفته‌های یازدهم و چهاردهم باید برابر تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان اصفهان و تاسیسات دریایی تهران به میدان برود، ضمن اینکه در بازی‌های خارج از خانه این فصل به میهمانی تیم‌های هیأت هندبال البرز و شهرداری بم می‌رود.

هندبالیست‌های قم در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی لیگ برتر

در حال حاضر تیم هندبال شهید چمران لارستان با توجه به پیروزی‌های متوالی در مقابل تیم‌های حاضر در فصل جاری لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور، هم اکنون در صدر جدول رده‌بندی جای دارد و بخت اصلی کسب عنوان قهرمانی به شمار می‌رود، ضمن اینکه تیم‌های تاسیسات دریایی تهران و ذوب‌آهن اصفهان تعقیب‌کننده‌های صدرنشین در مکان‌های دوم و سوم جدول محسوب می‌شوند.

تیم‌های هندبال بانوان هدف‌پویان جوان قم، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، شهرداری بم و هیأت هندبال البرز در مکان‌های چهارم تا هفتم جدول رده‌بندی لیگ برتر هندبال بانوان ایران جای گرفته‌اند و لیگ برتر چهار هفته دیگر در جریان است تا قهرمان فصل جاری را بشناسد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار