ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار شد با حواشی جالب توجهی همراه بود.
کد خبر: ۳۲۱۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸ 01 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان که صبح امروز و به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار شد با حواشی جالب توجهی همراه بود که برخی از آنها از سوی خبرنگار فارس به نگارش درآمده است.
 
*وزیر راه و شهرسازی صبح امروز و با پرواز ساعت 6 صبح هواپیمایی ماهان از تهران به بندرعباس وارد استان هرمزگان شد و بلافاصله پس از حضور در فرودگاه راهی استانداری هرمزگان شد تا نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی را برگزار کند.
 
*این جلسه شاید یکی از طولانی‌ترین نشست‌های رسمی در استانداری هرمزگان بود به طوری که بیش از 4 ساعت به طول انجامید و نشستی که دقیقا در ساعت 9 صبح آغاز شده بود تا ساعت 13 ادامه یافت.
 
*وزیر راه و شهرسازی برخلاف رویه جلسات رسمی در تک تک اظهارنظرها و آمارهای ارائه شده از سوی مدیران استان هرمزگان در زمینه‌های مختلف در حین جلسه ورود می‌کرد و آنها را به طور دقیق با آمارهای موجود در حافظه خود مورد ارزیابی قرار می‌داد حضور ذهن آخوندی درباره آمارهای مهم اقتصادی کشور و مقایسه آنها با آمارهای استانی برای بسیاری از مدیران استان جالب توجه بود.
 
*مدیران دستگاه‌های مختلف استان هرمزگان از جمله مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، جهادکشاورزی، آب و فاضلاب شهری، آب و فاضلاب روستایی، برق و معاون برنامه‌ریزی استاندار هرمزگان و همین طور رئیس اتاق صنعت و معدن، رئیس اتاق بازرگانی، رئیس انجمن صنفی حمل و نقل و ... نیز از جمله مدیرانی بودند که در این جلسه گزارشی از اقدامات خود ارائه کردند.
 
*در زمان ارائه گزارش حمیدرضائیان اصل مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران کلیپی از اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته از سوی این مجتمع که در طول چند سال اخیر به نمایش درآمد که با استقبال حضار همراه بود اما زمانی که مدیر این مجتمع بزرگ کشتی‌سازی کشورمان از وزیر راه و شهرسازی خواست تا به سازمان بنادر دستور دهد تا سفارش تجهیزات مورد نیاز خودشان در حوزه تجهیزات دریایی را به جای خارج از کشور به صنایع داخلی از جمله ایزوایکو بدهند به ناگاه سعیدنژاد رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور با لحنی پرخاشگرانه و بدون اجازه از وزیر که ریاست جلسه را بر عهده داشت وارد بحث شد و گفت: سازمان بنادر سفارش خارجی نداشته است!
 
مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران نیز از وزیر راه و شهرسازی خواست تا شخصا این موضوع را بررسی کند که آیا سفارش خارجی توسط سازمان بنادر صورت گرفته یا خیر؟!
 
*لحن سخن گفتن مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک مدیر ملی آنهم در واکنش به درخواستی برای جلوگیری از به تعطیلی کشانده شدن یک صنعت راهبردی در کشور تا پایان این نشست بر آن سایه انداخته بود و حتی وزیر نیز به ضرورت حمایت از صنایع داخلی اشاره کرد و گفت: ما از تولید داخلی باید حمایت کنیم و این بخشی از راهبرد اقتصاد مقاومتی است.
 
*واکنش‌های جسته و گریخته مدیرعامل سازمان بنادر محدود به همین یک مورد نبود و زمانی که رئیس اتاق صنعت و معدن هرمزگان نیز از تعرفه‌های بالای بندری برای صادرات مواد معدنی نظیر گچ انتقاد کرد بار دیگر سعید نژاد نسبت به این اظهارات موضع‌گیری کرد.
 
*پیشنهاد جالب توجه مهران نجاتی رئیس انجمن شرکت‌های ساختمانی استان هرمزگان در جلسه مبنی بر لزوم توجه به صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشور عمان نیز از موضوعاتی بود که مورد توجه وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.
 
* آخوندی علاوه بر این از مسؤولان استان خواست تا برای توسعه بنادر جاسک، تیاب، بندرلنگه و سیریک هم به طور ویژه برنامه‌ریزی کنند.
 
*توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی به موضوع منابع انسانی و توسعه فرهنگی و اجتماعی شهرهای ساحلی استان هرمزگان نیز در این نشست حائز اهمیت بود. آخوندی گفت: وزارت راه و شهرسازی آماده است که اگر توسعه هر کدام از شهرهای ساحلی استان هرمزگان با توسعه فعالیت‌های بندری آنان در ارتباط باشد حتما در این زمینه کمک کند.
 
وزیر راه و شهرسازی پس از جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی راهی بندر شهید رجایی شد تا نشست ویژه‌ای در جهت بررسی مسائل و موضوعات این بندر بزرگ کشورمان را نیز مدیریت کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار