آیت الله هاشمی شاهرودی:
مبلغان هم باید از این پیشرفت علمی و تکنولوژی در عرصه تبلیغ به درستی بهره لازم را ببرند تا بتوانند اسلام ناب را با تمام خصوصیات و برتری نسبت به ادیان دیگر جهانیان معرفی کنند.
کد خبر: ۲۸۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳ 28 April 2015
به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی دوشنبه شب در دیدار نخبگان و مبلغان برتر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ، با اشاره به جایگاه تبلیغ و رسانه در دنیا، افزود: عربستان سعودی یکی از آن کشورهاست که از طریق تبلیغات وسیع و تجهیزات رسانه ای غرب، توانست به اهداف خود مانند خادم الحرمین بودن برسد. 

وی ادامه داد: رژیم آل سعود با پولهایی که از طریق گاز و نفت به دست می آورد، برای خادم الحرمین بودن خود در منطقه هزینه می کند، ولی مسلم است که رژیم وهابیت، خادم الحرمین نیست، بلکه این حرکت او تنها یک تزویر و دروغ بزرگ برای زیبا نشان دادن، چهره زشت خود در منطقه و در دنیای اسلام است. 

وی خاطرنشان کرد: رژیمی که به خوش خدمتی برای غرب و صهیونیزم و جلوگیری از نفوذ انقلاب و قدرت فرامنطقه ای ایران اسلامی، به برادر کشی دست زده، چگونه می تواند خادم الحرمین باشد. 

آیت الله هاشمی شاهرودی افزود: امروز تبلیغ و رسانه یکی از موضوعات مهم سلطه طلبان و استعمارگران بر کشورهاست و غرب از همین طریق توانست بر کشورهای منطقه مسلط شود و افکار خود را بر مردم دنیا به اجرا دربیاورد. 

وی اضافه کرد: امروز تبلیغات و رسانه به عنوان مهمترین وسیله استعمارگران است و به خوبی توانسته اند این ابزار را برای اجرای اهداف خود بکار بگیرند. 

آیت الله شاهرودی اظهار داشت: باید بدانیم اگر در گذشته ابزار تبلیغ محدود بود و امکاناتی برای ارتباط با دنیا نبود، ولی امروز به لطف پیشرفت علمی و تکنولوژی، انسان می تواند با دنیا ارتباط کلامی و حتی تصویری داشته باشد. 

آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: اسلام ناب محمدی(ص) یک دین جهانی است؛ این دین نیاز به جهانی شدن و جهانی سازی دارد، از این رو این رسالت سنگین بر عهده روحانیت است تا با استفاده از ابزارهای تبلیغ، رسانه و شبکه های مجازی، اسلام حقیقی را به جهانیان معرفی کنند. 

وی ابراز داشت: مبلغ در کنار این ابزار از نظر محتوایی و تهذیب نفس هم باید الگوی جامعه باشد، همانطور که شخصیت های بزرگی همچون امام خمینی(ره) اینگونه بودند. 

نائب رییس خبرگان رهبری گفت: مبلغ باید در کنار کار محتوایی، زمان شناس، دشمن شناس و هوشیار و با معرفت باشد و برای رسیدن به مراتب علمی و اخلاق عملی بزرگان دین را الگوی عملی قرار دهد. 

آیت الله هاشمی شاهرودی افزود: سیره عملی بزرگان دین بهترین الگو در ابعاد مختلف برای مبلغان دینی است؛ یکی از آن نمونه ها مرحوم محقق کرکی است؛ این شخصیت وارسته کارهای بسیار بزرگ در اسلام انجام داده و امروز تاسی و الگو گیری از این بزرگان دین در حوزه یک ضرورت است. 

وی خاطرنشان کرد: مبلغ موفق کسی است که آسیب های اجتماعی و اخلاقی و سیاسی جامعه و دنیا را بداند و از اتفاقات مهم باخبر باشد و تحلیل درستی از وقایع امروز جهان اسلام داشته باشد. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار