کد خبر: ۲۸۷۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵ 29 August 2016


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ارتقای سطح کیفی تولیدات خودرو در کشور خبر داد و گفت: توسعه واحدهای تولیدی در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محسن صالحی‌نیا صبح امروز در مراسم راه‌اندازی یک واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی بهارستان کرج افزود: یکی از مهمترین اولویت‌های ما توسعه صنایع است، لذا باید صنایع کوچک را نیز توسعه داد و به سمت تحولات اساسی در این حوزه پیش رویم.

وی ادامه داد: در این راستا باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که به سمت توسعه پیش رفته و با برنامه‌ریزی‌های اساسی به سمت بهبود واحدهای تولیدی در کشور کشور پیش برویم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بیشتر واحدهای تولیدی در کشور کوچک هستند، خاطرنشان کرد: حمایت از واحدهای نیمه‌فعال، ‌رونق تولید و خروج از رکود و پیش رفتن به سمت صادرات از مهمترین برنامه‌هایی بوده که در دستور کار است.

صالحی‌نیا در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های این سازمان حمایت ویژه از واحدهای صنعتی در کشور است،‌ گفت: هم‌اکنون حمایت از 8 هزار واحد صنعتی در کشور در دست انجام است که علاوه بر رونق تولید در توسعه اشتغال نیز اقدامات موثری انجام خواهد شد.

وی بیان داشت: در این حوزه هدف‌گذاری‌های لازم صورت گرفته است تا با این اقدامات گامی مهم نیز در تثبیت اشتغال نیز صورت گیرد.

معاون وزیر صنعت در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر رشد ناخالص تولید داخلی کشور 5 درصد است، تأکید کرد: باید این مهم به رشد 8 درصدی برسد و تحقق این مهم نیازمند برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات اساسی است.

صالحی‌نیا در ادامه سخنان خود از ارتقای سطح کیفی تولیدات خودرو در کشور خبر داد و بیان داشت: روزانه چهار هزار دستگاه خودرو در دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور تولید می‌شود که براساس آمار موجود در 5 ماه گذشته رشد خوبی در بخش‌های مختلف صنعت کشور رخ داده است.

وی با بیان اینکه کشور در صنایع پیشرو نظیر پتروشیمی، فولاد و خودرو با رشد خوبی مواجه بوده است، افزود: از مهمترین اولویت‌های دولت رفع موانع تولید و پیش رفتن به سمت توسعه و ایجاد تحول در تولید است.

معاون وزیر صنعت خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه ایجاد رقابتی سالم در بین صنایع است تا بتوانیم با تولید کالاهای مرغوب به سمت صادرات نیز پیش برویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار