مدیر اجرایی آستان مقدس خواجه اباصلت هروی(ره) مشهد، از راه‌اندازی سرویس رایگان از حرم مطهر رضوی به بقعه متبرکه خواجه اباصلت مشهد خبر داد.
کد خبر: ۲۶۱۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹ 17 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، غلامرضا گلزار، مدیر اجرایی بقعه متبرکه اباصلت هروی(ره) مشهد گفت: سرویس رایگان از حرم مطهر رضوی به آستان مقدس خواجه اباصلت هروی(ره) جهت رفاه حال زائرین این آستان مقدس راه اندازی شد.

وی افزود: در تاریخ 3 خرداد ماه 95 در کارگروه اماکن متبرکه، مصوبه‌ای مبنی بر ضرورت تسهیلات بیشتر برای زائرین تصویب شد.

گلزار با تاکید بر معرفی جایگاه ویژه شخصیتی جناب اباصلت(ره) به عنوان صحابی خاص حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و تسهیل دسترسی آسان به این آستان مقدس و همچنین مصوبه کارگروه اماکن متبرکه، گفت: تا قبل از راه‌اندازی این سرویس زائرین به سختی و با اتلاف وقت زیادی به این آستان مقدس مشرف می‌شدند و هم اکنون این روند تسهیل شده است.

وی در ادامه افزود: در همین راستا هم اکنون در ساعات 7:30، 9:30 و 11:30 از محل خیابان امام رضا و میدان بین‌المقدس این سرویس آماده خدمت‌رسانی است.

مدیر اجرایی بقعه متبرکه اباصلت با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها یک وسیله نقلیه جهت جابجایی مسافران مهیا شده است، تصریح کرد: در آینده با توجه به افزایش مسافران ساعات سرویس دهی و تعداد وسایل نقلیه افزایش می یابد و در عصر و شب نیز سرویس‌دهی خواهیم داشت.

گلزار افزود: زائرین پس از ورود به بقعه توسط روایتگران، با شخصیت این صحابی امام رضا(ع) و همچنین فعالیت فرهنگی آستان مقدس بقعه متبرکه خواجه اباصلت هروی(ره) آشنا می‌شوند و در پایان با بسته تبرک پذیرایی می‌شوند.

به گزارش فارس، مسئولان بقعه متبرکه خواجه اباصلت هروی(ره) در حال پیگیری جهت ایجاد یک ایستگاه ثابت در شهر مشهد در مبدا و همچنین در حال ساخت ایستگاه مسافر در روبروی بقعه متبرکه خواجه اباصلت هروی(ره) هستند.

منبع: روابط عمومي اداره كل اوقاف خراسان رضوي

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار