مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی گفت: سال گذشته یک مترمربع سرانه آموزشی حاشیه شهر مشهد افزایش داشته است و هم اکنون چهار هزار کلاس درس علاوه بر اعتبارات نوسازی در فرایند ساخت قرار دارند.
کد خبر: ۱۱۶۳۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸ 20 April 2024
به گزارش تابناک رضوی، سیدامیر شوشتری در اجلاس روسای ادارات آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: طی دو سال گذشته به منظور جلوگیری از خالی بودن کلاس‌های درس تعداد زیادی از دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان را در مدارس به‌کارگیری و حق الزحمه آنها را طبق قانون حق التدریس واریز کردیم.
 
وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی بالاترین آمار نیروهای خرید خدمات را در کشور دارد، ادامه داد: طبق گفته وزیر آموزش و پرورش نیروهای خرید خدمات در روال جذب قرار دارند و در برگزاری آزمون‌های استخدامی به همین منظور برای آنان سهمیه های خوبی قائل شده ایم.
 
شوشتری با اشاره به اینکه سال گذشته پس از مهرماه حدود دو هزار نیروی خرید خدمات به آموزش و پرورش استان اضافه شدند، گفت: خوشبختانه توانستیم حق الزحمه نیروهای خریدخدمات را تا قبل از عید پرداخت کنیم.
 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: در سه سال گذشته یک مترمربع سرانه آموزشی در حاشیه مشهد مقدس افزایش داشته است. هرچند سرانه آموزشی خراسان رضوی نسبت به کشور پایین‌تر است اما با اجرای طرح مولدسازی تلاش داریم تا این رقم را به بالاترین حد ممکن برسانیم.
 
وی با اشاره به این که چهار هزار کلاس درس علاوه بر اعتبارات نوسازی در روال ساخت قرار دارد گفت: سرانه آموزشی حاشیه شهر مشهد از 1‌.8 به 2.8 مترمربع افزایش یافته است.
 
شوشتری با بیان اینکه برای مهر جدید 9 هزار نفر نیروی جدید در آموزش و پرورش استخدام خواهند شد، افزود: هیچ مدرسه کانکسی در استان بالای ده نفر وجود ندارد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن اشاره به رتبه بندی فرهنگیان، این طرح را یکی از اقدامات بزرگ دولت سیزدهم در راستان ارتقای شان و منزلت فرهنگیان دانست و گفت: این اقدام علاوه بر اثربخشی بر کیفیت تعلیم و تربیت باعث شده است بسیاری از نیروهای آموزش و پرورش که در دیگر ادارات فعالیت می‌کنند خواستار بازگشت به مدرسه شوند.
 
وی تصریح کرد: در تابستان امسال اجرای 80 درصد سند تحول بنیادین در مدارس نمونه استان به انجام می‌رسد تا بتوانیم شاهد دانش آموزانی توانمند با شایستگی‌های اخلاقی و زیستی و اجتماعی باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار