فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته ۶۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان هرمزگان کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۲۴۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶ 20 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سردار عزیزالله ملکی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هشت دستگاه خودرو سنگین به دلیل قاچاق کالا در ایست و بازرسی شهید میرزایی توقیف شد، بیان داشت: روز گذشته هشت دستگاه کانتینر به ارزش ریالی ۶۵ میلیارد ریال کشف و ضبط شد. این کالاها از مبادی رسمی و قانونی وارد کشور شده بود.
 
وی با بیان اینکه گمرکات نقطه کور ورود قاچاق کالا به کشور هستند، اظهار داشت: ۶۷۰ میلیارد تومان کالای قاچاق سال گذشته کشف شد. در اواخر سال گذشته، ۴۱۰ تن کالا در قالب ۳۶ کانتینر از طریق منطقه آزاد قشم به بندرعباس کشف شد که پس از بررسی، ۳۶۰ تن از این کالاها قاچاق اعلام شد.
 
فرمانده نیروی انتظامی استان هرمزگان با اشاره به ورود بیش از ۸۰ درصد کالای قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور تصریح‌ کرد: در گمرک استان هرمزگان عملیات بازرسی از محموله های وارداتی به کشور از طریق یک دستگاه «ایکس ری» انجام می‌شود که متاسفانه جوابگوی حجم بالای واردات کالا به کشور نیست. نیاز این مجرای ورودی به تجهیز «گاماری» جهت بازرسی بهتر و مطمئن تر، بیش از پیش احساس می‌شود که با نصب این دستگاه قابلیت بازرسی خودروهای حامل کانتینر با سرعت ۱۰ الی ۲۰ کیلومتر میسر است.
 
وی همچنین به بازرسی وضعیت بنادر کوچک در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: اکثر بنادر کوچک قابلیت تخلیه بارهای تجاری را نداشته و تنها برای فعالیت های صیادی و حتی المقدر بارهای ملوانی را دارند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار