به مناسبت روز جهانی صنایع دستی از ۱۵ هنرمند صنایع دستی این استان تجلیل شد.
کد خبر: ۲۴۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱ 10 June 2016
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در آیین تجلیل از هنرمندان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامیداشت 20 خرداد روز جهانی صنایع دستی اظهار داشت: صنایع دستی تکیه‌گاه خوبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است و حمایت از خانواده‌ها، روستاییان و عشایر در این زمینه به توانمندی آنها منجر می‌شود.

محمود باقری با بیان اینکه در سال‌های گذشته هنرهایی مانند سیاه‌چادربافی، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی و غیره به علت غفلت به فراموشی سپرده شده بود افزود: امروز با حمایت دولت این هنرها احیا شده و به میزان زیادی در ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای هنرمندان صنایع دستی مؤثر بوده‌اند.

باقری با اشاره به اینکه صنایع دستی امروز تنها یک کالا تلقی نمی‌شود بلکه می‌تواند جوابگوی بخشی از اقتصاد ما باشد تصریح کرد: صنایع دستی علاوه بر نقشی که در ایجاد اشتغال و درآمدزایی دارد می‌تواند به عنوان یک کالای فرهنگی نوع فکر، فرهنگ و نگرش مردم ما را منتقل کند.

وی به کسب رتبه نخست استان کهگیلویه و بویراحمد در جذب اعتبارات صنایع دستی اشاره داشت و ابراز کرد: سال گذشته حدود 3 میلیارد تومان اعتبارات صنایع دستی این استان جذب و به فعالان این عرصه پرداخت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: علاوه بر این، حدود 400 میلیون تومان در بحث اشتغال خانگی از دبیرخانه کارگروه اشتغال دریافت و به هنرمندان صنایع دستی پرداخت شد.

باقری برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در استان را از دیگر اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال 94 عنوان و تصریح کرد: این نمایشگاه به منظور معرفی صنایع دستی این استان و توانمندی‌های هنرمندان استان برپا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار