در بندر شهيد رجايي صورت گرفت
اين سيستم جمع آوري مواد نفتي به نام RO KITE توسط شركت دانماركي در بندر شهيد رجايي رونمايي شده و آزمايش عملي آن در حوضچه شماره يك بندر در حاشيه دوره آموزشي آشنايي با تجهيزات مقابله با آلودگي نفتي در دريا در اين بندر انجام شد.
کد خبر: ۲۲۳۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴ 04 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مهدي نوفرستي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين سيستم جمع آوري مواد نفتي به نام RO KITE توسط شركت دانماركي در بندر شهيد رجايي رونمايي شده و آزمايش عملي آن در حوضچه شماره يك بندر در حاشيه دوره آموزشي آشنايي با تجهيزات مقابله با آلودگي نفتي در دريا در اين بندر انجام شد.

وي بيان داشت: سازمان بنادر و دريانوردي ايران هم اكنون عضو كنوانسيون بين المللي آمادگي، مقابله و همكاري در برابر آلودگي نفتي OPRC است.

نوفرستي گفت: خليج فارس به دليل شرايط خاص زيست محيطي و تردد سالانه 50 هزار كشتي تجاري به ويژه شناورهاي نفتكش همواره در معرض بروز معضل آلودگي نفتي قرار دارد و از همين رو آشنايي با تجهيزات مقابله با آلودگي نفتي در دريا از اهميت ويژه اي برخوردار است.

اين مقام مسئول با اشاره به برگزاري دوره آموزشي آشنايي با تجهيزات مقابله با آلودگي نفتي در بندر شهيد رجايي، گفت: در اين دوره سه روزه كه به همت اداره ايمني و حفاظت دريايي اداره كل بنادر هرمزگان و با همكاري شركت DESMI دانمارك برگزار شد، 40نفر از نمايندگان بنادر تابعه و شركت هاي دريايي بخش خصوصي حضور داشتند.

نوفرستي هدف از برگزاري اين دوره عملي را آشنايي كاركنان واحدهاي دريايي بنادر هرمزگان با آخرين فناوري پاكسازي آلودگي هاي نفتي دريا و نحوه تعمير و نگهداري اين تجهيزات اعلام كرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار