کد خبر: ۲۱۷۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 23 April 2016


معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری کرج از برپایی دومین کارگاه استانداردسازی و مناسب‌سازی معابر شهری با حضور اساتید و کارشناسان ژاپنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج،به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، بهروز آقامحمدی اظهار داشت: همه عناصر شهری باید به طور مساوی برای همه اقشار اجتماع تدارک دیده شده و به نوعی طراحی شوند که افراد مختلف با توانمندی‌ها و در عین حال ناتوانی‌های متعدد قادر به استفاده از آنها باشند.

وی از جمله این عناصر و امکانات شهری را پل‌های عابر پیاده، پیاده‌روها و معابر، باجه‌های خدمات‌رسان، وسایل تفریحی و امکانات عمومی عنوان کرد و افزود: در طراحی همه اینها باید امکان استفاده افراد کم توان و ناتوان همچون سالمندان، معلولان، نابینایان و نظایر آن اندیشیده شده و لحاظ گردد در غیر اینصورت تساوی و عدالت شهروندی زیر سوال خواهد بود.

آقامحمدی افزود: با همین رویکرد و نظر به نیاز شدید شهر کرج به ایجاد فضاهایی مناسب برای افراد کم توان و ناتوان دو سال پیش کارگاهی ویژه برای روش‌های مناسب‌سازی و استانداردسازی معابر و امکانات شهری تشکیل شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی مدیریت شهری کرج، بیان داشت: در این کارگاه سه روزه، اساتیدی از کشور ژاپن که دارای تبحر و تخصص در این زمینه بودند به بیان مطالب آموزشی و توجیهی به کارشناسان حوزه فنی و عمرانی پرداختند.

این مسئول با بیان اینکه در پی برگزاری کارگاه مذکور، روش‌های مناسب‌سازی در سیستم ساخت و ساز شهری کرج پیاده‌سازی شد، اضافه کرد: به طور قطع تا رسیدن به مرحله تکامل و اصلاح همه معابر مسیری طولانی پیش رو داریم اما عملکرد مجموعه به این سمت سوق پیدا کرده و کوشیده شده است در همه طرح‌های عمران شهری، معیارهای فوق رعایت شود.

آقامحمدی اذعان داشت: در ادامه همین مسیر و با توجه به نیاز مجموعه برای بررسی پیشرفت‌ها، طرح پرسش‌ها و مشکلات مهندسان و کارشناسان، برپایی دور دوم این کارگاه مورد توجه قرار گرفت و مقرر شد اساتید ژاپنی با حضور مجدد در شهر روند اجرای پروژه‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

وی، با تاکید بر اینکه آموزش یک اولویت جدی و اساسی برای پیشرفت و اجرای موفق طرح‌ها و برنامه‌ها است، برپایی کارگاه را به همین منظور عنوان و خاطرنشان کرد: کارگاه از تاریخ 12 اردیبهشت‌ماه به مدت سه روز در محل باشگاه میلاد شهرداری کرج با حضور مسئولان و کارشناسان مربوطه به‌ویژه در حوزه فنی و عمرانی به اجرا درمی‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار