معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آمادگی کامل واحدهای دریایی برای خدمات رسانی در طرح نوروزی 95 خبر داد.
کد خبر: ۱۵۹۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲ 08 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مهدی نوفرستی در نشست صمیمی مسئولان و کارشناسان این واحد با مدیرکل بنادر هرمزگان ضمن ارائه گزارشی از ادارات و بخش های تحت مدیریت خود، اظهار داشت: تمامی واحدهای ناوگان دریایی آماده خدمات دهی می باشند تا بتوانند سفرهای دریایی ایمن و خاطره انگیزی را در طرح نوروزی 95 رقم بزنند.

وی ادامه داد: در طرح نوروزی سیستم های برج کنترل و کنترل ترافیک دریایی مسیرها را آماده می کنند و دوره های آموزشی مخصوص شناورهای مسافری برای این افراد گذاشته می شود.

نوفرستی ضمن اشاره به کاهش 25 درصدی آمار مربوط به نفرات مضطر سوانح دریایی از ابتدای سال جاری تاکنون، تصریح کرد: این درحالی است که میزان حوادث و شرایط نامساعد جوری دریایی، به نسبت مدت مشابه سال گذشته 3 برابر افزایش داشته است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ساماندهی همیاران ناجی در خور آذینی و بندر تیاب در شرق هرمزگان را از دیگر طرح های نوروزی امسال اعلام کرد و گفت: 700 میلیون ریال تجهیزات ایمنی برای همیاران ناجی در نظر گفته شده است.

وی از استقرار دفاتر تیم های غواصی در بنادر مسافری استان سخن به میان آورد و اظهار داشت: تمامی شناورها به همراه مسیرهای تردد و بنادر مسافری در طرح نوروزی تحت بررسی کارشناسی مجدد قرار گرفته و نواقص برطرف خواهد شد.

این مقام مسئول از برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری مانور نجات دریایی در شب برای اولین بار در کشور تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: قرار است در این مانور، نحوه نجات از طریق بکارگیری تجهیزات ماهواره ای و مخابراتی بررسی شود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار