معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش وپرورش گفت: برای نخستین سال، طرح صلاحیت حرفه‌ای معلمان مدارس غیر دولتی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۴۱۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳ 08 December 2015
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش وپرورش گفت: برای نخستین سال، طرح صلاحیت حرفه‌ای معلمان مدارس غیر دولتی اجرا می‌شود.

به گزارش تسنیم ، مرضیه گرد در شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این طرح با بررسی سوابق و تجارب معلمان در رشته‌های مختلف تحصیلی بررسی و کارت صلاحیت علمی صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح تا 2.5 سال آینده برای تمامی معلمان شاغل درمدارس غیردولتی اجرا می‌شود، افزود:یک میلیون و300هزار دانش آموز در کشور درمدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند که حدود 11 و 8 دهم درصد جمعیت دانش آموزی کشور است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش وپرورش با بیان اینکه 270 هزار مدیر و معلم کار تدریس و برنامه ریزی آموزشی وپرورشی آن‌ها را برعهده دارند، بیان کرد: یکپارچه سازی مراکز پیش دبستانی با حوزه آموزش ابتدایی از اولویت‌های مهم حوزه مشارکت‌های آموزش وپرورش است.

گُرد با بیان نظارت آموزشی، کیفیت بخشی و تقویت بنیه علمی جهت ارتقاء فعالیت مدارس غیر دولتی در دست اجرا است، گفت: کهگیلویه وبویراحمد به یک درصد پیشرفت جمعیت دانش آموزی مدارس غیردولتی از استان‌های فعال دراین عرصه است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمدبا تاکید بر اینکه تحقق برنامه‌ها و اهداف آموزش وپرورش مسلزم مشارکت مردمی است، افزود: در استان 15 هزار و 211 دانش آموز در 143 مدرسه غیردولتی با 726 کلاس تحصیل می‌کنند و هزار و 423نیروی بازنشسته رسمی وآزاد امر تحصیل آنها را برعهده دارند.

هادی زارع‌پور با بیان اینکه 120کلاس در مدارس غیر دولتی هوشمند سازی شده است، گفت: نرخ پایه شهریه در استان کهگیلویه وبویراحمد کمترین میزان نسبت به میانگین کشور است.

وی با اشاره به اینکه 7هزار نو آموز در 342 مرکز پیش دبستانی نیز در حال تحصیل هستند، ابراز کرد: جشنواره خیرین مدرسه ساز ومدارس غیردولتی بارزترین عرصه‌های مشارکت مردم در امور آموزش وپرورش است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‎های این استان از فعال‌ترین شوراها در سطح کشور هستند که مشارکت مطلوبی در امر تعلیم و تربیت دارند.

سید موسی خادمی اظهار داشت: در آموزش و پرورش نه مدل‌های دولتی و نه مدل‌های خصوصی تاکنون جوابگوی آموزش و پرورش نبوده‌اند بلکه باید به سمت مشارکت‌های بخش عمومی و خصوصی رفت و آن را فعال کرد زیرا بودجه آموزش و پرورش عملیاتی نیست و در سال‌های آینده جوابگو نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار