معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به روند کاهشی سوانح دریایی در هرمزگان در پنج سال اخیر گفت: کنترل خروجی لنج های صیادی و باری از بنادر کوچک در شرایط نامساعد جوی تا میزان 60 درصد در در کاهش سوانح اثرگذار است.
کد خبر: ۱۳۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ 30 November 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، دومین جلسه کمیته کاهش سوانح دریایی استان هرمزگان طی سال جاری با حضور معاون دریایی، روسای ادارات حفاظت و ایمنی، امور دریایی و ثبت شناوران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، نمایندگان اداره کل شیلات، موسسات رده بندی و همچنین تعاونی لنج داران در سالن کنفرانس بندر شهید رجایی برگزار شد.
مهدی نوفرستی معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان هدف از برگزاری این نشست را تجزیه و تحلیل سوانح دریایی و ارایه راهکار جهت کاهش سوانح مربوط به شناورهای سنتی بیان کرد.

وی ضمن اشاره به تجزیه و تحلیل های آماری صورت گرفته به روند کاهشی سوانح دریایی در هرمزگان طی پنج سال اخیر اشاره کرد و افزود: تعاونی ها در کاهش سوانح، ارتباط با بنادر و جستجو و نجات دریایی در قالب گروه های همیار ناجی مشارکت و همیاری بسیار خوبی داشته اند.

این مقام مسئول اضافه کرد: همه دستگاه های اجرایی، نهادها و مجموعه های دست اندرکار در زمینه حمل و نقل دریایی نسبت به جان دریانوردان مسئول هستند و باید پاسخگوی اقدامات خود باشیم.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بر ضرورت ارایه آموزش های لازم به دریانوردان شاغل در شناورهای سنتی به ویژه در بخش فعالیت های صیادی تأکید کرد.

وی گفت: کنترل خروجی لنج های صیادی و باری از بنادر کوچک در شرایط نامساعد جوی تا میزان 60 درصد در در کاهش سوانح اثرگذار است.

نوفرستی از لزوم تمدید تفاهمنامه بین سازمان های بنادر و دریانوردی و شیلات سخن گفت و افزود: با این اقدام می توان، بازرسی شناورها، آموزش بازرسان شیلات و خدمه شناورهای صیادی ساماندهی می شود.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خواستار افزایش همکاری های مراکز دانشگاهی با کارگاه های لنج سازی برای رعایت اصول و استانداردهای ایمنی در ساختار این گونه شناورها برای کاهش بروز سوانح دریایی شد.

وی در پایان خواستار ارایه راهکارهای عملی از سوی موسسات رده بندی، تعاونی ها و ادارات دریایی به منظور کاهش سوانح مربوط به شناورهای سنتی در آب های تحت حاکمیت ایران در محدوده استان هرمزگان شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار