مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام گفت: پرونده های مطروحه در شعب تجدیدنظر استان ایلام ۳۴۵ فقره پرونده در همه شعب تجدید نظر ( سه شعبه) سال گذشته مختومه شد که با احتساب پرونده های سال ۱۴۰۱ در مجموع سنوات گذشته تعداد ۴۲۵ فقره پرونده با ۱۲۴ درصد رشد عملکرد مختومه شد.
کد خبر: ۱۱۶۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۸ 24 April 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ سید مهدی محمدی روز چهارشنبه در نشست با جمعی از اصحاب رسانه استان ایلام اظهار کرد: تعداد پرونده های مختومه تعزیرات حکومتی در سال گذشته چهار هزار و ۵۱۹ فقره با عملکرد ۱۰۰.۲ درصد رشد در رسیدگی به پرونده های حوزه کالا و خدمات بوده و سال گذشته علاوه بر پرونده های باقیمانده از سنوات گذشته به تعداد چهار هزار و ۵۱۱ مورد پرونده وارده به شعب تخصصی و بدوی در بخش کالا و خدمات نیز رسیدگی شد.

وی افزود: در حوزه پرونده های قاچاق کالا و ارز نیز یک هزار و ۲۲۹ فقره با احتساب تعدادی از پرونده های باقیمانده سال های قبل مورد رسیدگی قرار گرفت و تعداد پرونده های وارده سال های قبل در این بخش یک هزار و ۲۱۳ فقره با یک هزار و ۱۰۷ میلیارد ریال جریمه بود.

محمدی ادامه داد: در بحث سلامت و درمان ۳۸۲ فقره پرونده وارده بود که ۳۷۹ فقره پرونده مورد بررسی قرار گرفت و ۹۹ درصد عملکرد رسیدگی به پرونده های این بخش رشد داشته است.

وی در بحث اجرای احکام در حوزه کالا و خدمات نیز گفت: ۲ هزار و ۷۵۷ فقره پرونده وارده بود که با رسیدگی به پرونده های وارده باقیمانده سنوات قبل در مجموع پارسال به ۲ هزار و ۷۶۵ پرونده با ۱۰۰.۳ درصد رشد عملکرد رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی در خصوص اجرای احکام در حوزه قاچاق کالا و ارز هم توضیح داد: پارسال ۳۳۲ فقره پرونده با ۱۱۰.۳ رشد عملکرد در این بخش مورد رسیدگی قرار گرفت که ۳۳۱ فقره آن مربوط به سال های گذشته بود.

وی در مورد اجرای احکام سلامت محور نیز یادآور شد: سال گذشته ۲۳۵ فقره پرونده وارد و به این تعداد پرونده به طور کامل ۱۰۰ درصدی رسیدگی و مختومه شد.

محمدی اضافه کرد: میزان جریمه وصولی از سه حوزه اجرای احکام شامل کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و سلامت محور ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی تاکید کرد: پرونده های مطروحه در شعب تجدیدنظر استان ایلام ۳۴۵ فقره پرونده در همه شعب تجدید نظر ( سه شعبه) سال گذشته مختومه شد که با احتساب پرونده های سال ۱۴۰۱ در مجموع سنوات گذشته تعداد ۴۲۵ فقره پرونده با ۱۲۴ درصد رشد عملکرد مختومه شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام یادآور شد: این اداره کل در سه شاخص کمترین مانده پرونده ها در سه حوزه بدوی و تخصصی، شعب تجدید نظر و اجرای احکام در بین استان های کشور رتبه برتر را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: حضور و نظارت در بازار صنوف مختلف خدماتی و تولیدی مطالبه اصلی و مهم مردم از تعزیرات حکومتی است و این دستگاه حاکمیتی علاوه بر انجام گشت های مشترک با ادارات مختلف، گشت های اختصاصی دارد که در این راستا پارسال یک هزار و ۱۲۷ گروه گشت تعزیرات حکومتی پنج هزار و ۱۴۹ مورد بازرسی انجام دادند.

محمدی بیان کرد: از این تعداد بازرسی ۷۲۱ واحد دارای تخلف شناسایی و برای ۶۲۱ مورد آنها پرونده تخلفاتی تشکیل شد و چهار هزار و ۴۲۸ واحد نیز یا فاقد تخلف یا تخلف های جزئی بودند که مورد تشویق یا تذکر قرار گرفتند.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه ۱۳۵ توضیح داد: این سامانه برای دریافت و رسیدگی به گزارش های تخلفات صنوف مختلف است و رسیدگی به پرونده های گزارش شده از طریق این سامانه در کمترین زمان ممکن انجام می گیرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار