رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با بیان اینکه ماه رمضان پالایشی از سال آینده است که مقدمه‌ایی برای سال آینده می‌شود، گفت: نباید ماه رمضان و روزه‌داری ما به سبک سال قبل باشد بلکه باید مقدمه کمال سال آینده باشد.
کد خبر: ۱۱۵۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶ 13 March 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام جواد اکبری مطلق گفت: ماه رمضان سازنده یک سبک زندگی است و اگر کسی درست از ماه رمضان استفاده و بهره‌برداری کند تا یکسال دیگر زندگی فرد تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ماه رمضان پالایشی از سال آینده است که مقدمه‌ایی برای سال آینده می‌شود، اظهار کرد: نباید ماه رمضان و روزه‌داری ما به سبک سال قبل باشد بلکه باید مقدمه کمال سال آینده باشد.

حجت‌الاسلام اکبری مطلق با بیان اینکه روزه‌داری تاثیرات عمیقی بر سبک زندگی دارد، تصریح کرد: باید خود فرد تلاش کند که به راحتی این حسی که در ماه رمضان به وجود می‌آید از بین نرود و پیامبر (ص) فرمودند، «هر دوشنبه و پنج‌شنبه را روزه بگیرید» این روزه گرفتن به نحوی یادآور ماه رمضان بوده و عادت ایجاد شده در ماه رمضان از دست نمی‌رود.

استاد حوزه و دانشگاه خراسان‌جنوبی در خصوص بحث امربه‌معروف و نهی‌از منکر در سازمان‌ها و نهادها، بیان کرد: ماه رمضان انسان را خودبه‌خود آماده پذیرش معنویات می‌کند ایجاد سوال در رسیدن ماه رمضان اینکه بعد ماه رمضان سوال شود چقدر از این حالت باقی ماند؟ چرا برخی از امور در ماه رمضان انجام نمی‌دادید؟ سوالات باید هفتگی پرسیده شود تا ذهن درگیر باشد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار