مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی خبر داد
کد خبر: ۱۱۵۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵ 06 March 2024

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار تابناک آذربایجان غربی گفت: ۱۴۰ میلیون لیتر پساب تصفیه شده در شبانه روز از طریق خط انتقال ۱۲ کیلومتری وارد دریاچه ارومیه می شود.

محمد اشرفی با بیان اینکه آب استان از لحاظ کمی و کیفی از حداکثر استانداردها برخوردار است، افزود: در تلاشیم مردم استان از آبی پایدار و باکیفیت بهره مند شوند. 

همچنین معاون بهره برداری و توسعه شرکت آبفای استان در این جلسه گفت: در حال حاضر بیش از سه میلیون نفر جمعیت استان تحت پوشش خدمات شرکت قرار دارند و یک میلیون و ۳۰۰۰ انشعاب در استان متصل است. 

نجفی تعداد چاه های در مدار را ۱۰۴۲ حلقه اعلام و اظهار کرد: کل ظرفیت تامین آب از منابع سطحی و زیر زمینی استان ۱۷ هزار لیتر بر ثانیه است. 

وی با بیان اینکه معمولا ۸۰ درصد اتفاقات آب مربوط به فرسودگی شبکه است، گفت: با توجه به کاهش اعتبارات اصلاح شبکه توزیع و انتقال آب به کندی و بر اساس اولویت انجام می شود. 

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب شرکت آبفای آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه کنترل کیفیت آب شرب شهرها و روستاهای استان با سرمایه‌گذاری‌های سنگین در آزمایشگاه‌های کاملاً مجهز به صورت مستمر انجام می‌ شود، افزود: سالانه بیش از یک میلیون پارامتر شیمیایی و فیزیکی و میکروبیولوژی بر روی آب مصرفی در شهرها و روستاهای استان توسط ۴۱ واحد آزمایشگاه‌های شرکت انجام می‌شود. 

سهراب طالبی ادامه داد: بر اساس اندازه‌گیری سالانه بیش از ۳۰۰ هزار نمونه کلرسنجی از شبکه توزیع شهرها و روستاهای استان،  میزان مطلوبیت کولر باقیمانده فراتر از استانداردهای ملی و میانگین کشوری و بالای ۹۹.۹ درصد است. 

 مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان تصریح کرد: به منظور کنترل کیفیت پساب تصفیه شده تعداد هشت آزمایشگاه میکروبی و ۱۰ آزمایشگاه شیمی و سه آزمایشگاه بیولوژی به صورت اختصاصی در تصفیه خانه‌های فاضلاب فعال بوده و با انجام تمامی آزمون‌ها بر اساس استانداردهای ابلاغی انطباق پساب خروجی با استانداردهای زیست محیطی را بررسی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار