مدیر عامل شرکت اکتشافات معادن و صنایع غدیر گفت: با ورود کارخانه طلای خونیک خوسف به مدار تولید از سال آینده سالانه 400 کیلو گرم طلا در خراسان جنوبی تولید خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹ 04 February 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، رشید کتال، مدیر عامل شرکت اکتشافات معادن و صنایع غدیر امروز در مراسم کلنگ زنی کارخانه تولید شمش طلا خونیک با بیان اینکه در ۲ سال قبل تمام اقدامات استاندارد سازی برای اکتشاف معدن را در منطقه انجام دادیم داشت : تا کنون بیش از ۱۱ هزار متر حفاری در معدن انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون حجم عملیات اکتشافی ما در منطقه حدود ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه داشته است افزود:کار اکتشاف از ۲۰ سال قبل در معدن طلای خونیک، آغاز شد و برای اولین بار سازمان زمین شناسی کشور این معدن را شناسایی و مطالعات اولیه را برای کار اکتشافی انجام داده است.

وی ادامه داد: از ۲ سال قبل یعنی سال ۱۴۰۰ به عنوان سرمایه گذار متعهد به عملیات اکتشاف، استخراج و احداث کارخانه برای شمش طلا شده‌ایم.

مدیر عامل شرکت اکتشافات معادن و صنایع غدیر با اشاره به این که اکنون در مرحله ساخت کارخانه هستیم تا باری که از معدن استخراج می‌شود، پرعیارسازی و در نهایت در خود منطقه شمش طلا تولید شود، بیان کرد: برای ساخت کارخانه ۳۳ هکتار زمین در کنار محدوده معدن در اختیار گرفتیم که مجوز آن نهایی شده است.

کتال با اشاره به هدف گذاری اتمام ساخت کارخانه تا پایان سال آینده، افزود: در حال گرفتن مجوز آب، برق و گاز برای کارخانه هستیم و تیم پیمانکاران ساخت کارخانه هم تا آخر همین ماه انتخاب و استقرار می‌شود.

مدیر عامل شرکت اکتشافات معادن و صنایع غدیر حجم سرمایه گذاری برای ساخت کارخانه را ۲۰ میلیون دلار ذکر و اضافه کرد: این حجم اعتبار برای تولید حدود ۴۰۰ کیلوگرم طلا در سال هزینه می‌شود، این کارخانه سالانه ۱۲ هزار میلیارد ریال درآمدزایی خواهد داشت.

کتال بیان کرد: خوارک ورود به کارخانه در روز ۲ هزار تن خاک معدن با عیار یک گرم در تن است، از اوایل سال آینده کار استخراج معدن را در منطقه خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این کارخانه برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای هزار نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد که تلاش ما جذب نیروی‌های بومی خراسان‌جنوبی است.

این مقام مسوول اضافه کرد: برای اولین بار در زمینه ساخت کارخانه طلا در کشور ورود پیدا کردیم اما در سایر استان‌ها هم در مرحله اکتشاف معادن طلا هستیم، خیلی علاقمند به ورود در زمینه معادن طلا داریم و در صورت واگذاری جدید در استان ورود جدی خواهیم داشت.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار