مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: با اقدامات موثر انجام گرفته و حمایت و پیگیری‌های دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهشهر تمام کالاهای متروکه پس از تعیین تکلیف از طرف صاحبان کالا و یا سازمان اموال تملیکی، از بندر امیرآباد خارج شده است.
کد خبر: ۱۱۵۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲ 30 January 2024

به گزارش تابناک مازندران، مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد در این ارتباط گفت: با اقدامات موثر انجام گرفته و حمایت و پیگیری‌های دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهشهر تمام کالاهای متروکه پس از تعیین تکلیف از طرف صاحبان کالا و یا سازمان اموال تملیکی، از بندر امیرآباد خارج شده است.

محمدعلی موسی‌پور گرجی یکی از معضلات بنادر را رسوب کالاها برشمرد و توضیح داد: در بندر امیرآباد برخی کالاها به دلایل مختلف دچار ماندگاری و رسوب طولانی مدت شده بود که با همکاری مراجع قضایی، گمرک و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تعیین تکلیف و از بندر امیرآباد خارج شد.

این مقام مسوول با بیان اینکه تمامی کالاهای رسوبی و سنواتی که در بندر امیرآباد وجود داشت با همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط شامل گمرک و سازمان اموال تملیکی از بندر خارج شده است و در حال حاضر هیچ کالای متروکه‌ای در بندر وجود ندارد افزود: با تدوین سازوکارهایی از سوی دادستان شهرستان بهشهر و نهادهای ذی‌ربط، مقرر شده است که پیگیری‌های لازم جهت تسهیل ورود و خروج کالا انجام شود تا دیگر رسوب کالا به سمت و و سوی متروکه شدن نرود.

موسی‌پور دریافت مجوزها و مواردی نظیر تامین ارز و ثبت سفارش را از دلایل اصلی رسوب کالا و طولانی بودن انتظار در بنادر توصیف کرد و افزود: باید با هماهنگی و برنامه ریزی مناسب توسط همه دستگاه‌های ذیربط زمان ترخیص کالا به حداقل ممکن برسد.


دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی استان مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار