رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به چالش‌های حوزه اقتصاد، گفت: بی‌ثباتی قوانین ناظر بر کسب و کار یکی از مهمترین چالش‌های اقتصادی استان است.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷ 29 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین حیدر کدیور اظهار کرد: از ظرفیت‌های مهم استان کرمانشاه می‌توان به موقعیت استراتژیک و هم جواری و مرز مشترک با عراق اشاره کرد.

وی افزود: وجود ٢ گمرک از سه گمرک استان کرمانشاه در مرزهای استان و پنج گذرگاه رسمی و دولتی مرکزی اقلیم کردستان و اینکه ۴٠ درصد صادرات زمینی از طریق مرزهای استان کرمانشاه است اهمیت «تجارت» را در کرمانشاه نشان می‌دهد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه تصریح کرد:، وجود بخش خصوصی اقتصادی از جمله اتاق بازرگانی در حوزه تجارت اثرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی با ساختاری که دارد خدماتی ارائه داده از جمله اینکه در سال جاری با حضور ٢ هیئت تجاری از دولت مرکزی عراق و اقلیم سلیمانیه و برگزاری نشست‌های بی.تو.بی سعی در شکوفایی اقتصادی استان کرمانشاه داشته‌ایم.

این مقام مسئول مهم‌ترین چالش‌های اقتصادی کرمانشاه را برشمرد و گفت: دشواری تامین مالی از طریق بانک‌ها و غیرقابل پیش‌بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه از آن جمله است.

وی تصریح کرد: بی‌ثباتی قوانین ناظر بر کسب و کار، فقدان شفافیت آمار اقتصادی، وجود رانت به تعدادی از افراد در بازار، وجود غیرمنصفانه شرکت‌های دولتی و شبه دولتی نسبت به بخش خصوصی از دیگر مشکلات است.

این مقام مسئول ادامه داد: فقدان شفافیت آمار اقتصادی، وجود رانت به یک یا تعدادی از رقبا در بازار و وجود غیرمنصفانه شرکت‌های دولتی و شبه دولتی نسبت به بخش خصوصی از جمله مهمترین عواملی است که در فضای کسب و کار شناسایی شده است.

وی ابراز کرد: ضعف گفتگو، دسترسی محدود به نیروی کار ماهر، مهاجرت بالای سرمایه انسانی، بروکراسی سنگین تر از میانگین کشوری در کرمانشاه از دیگر چالش‌های موجود در استان است.

این مقام مسئول ادامه داد: مدیریت ناهماهنگ و ضعف در بازارچه، ضعف در تجهیزات فنی مانند ایکس.ری و محوطه کوچک در مرزها، قوانین سلیقه‌ای و بی ثباتی در مرزها، ضعف وجود صرافی در طرف‌های ایرانی و عراقی نیز از دیگر موارد است.

وی خاطرنشان کرد: با لزوم برقراری حمل یکسره به کشور عراق، راه‌اندازی سریعتر فرودگاه کرمانشاه، رد تعهدات ارزی با کاهش درخواست و تمدید کارت بازرگانی نیز مواجه هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار