در آستانه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی:
در آستانه برگزاری مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، یازدهمین نشست پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۶۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱ 15 April 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، در آستانه برگزاری مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، یازدهمین نشست پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی پیش از ظهر امروز دوشنبه (۲۷ فروردین ماه) با حضور معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و تعدادی از مسئولین مرتبط در سالن جلسات دادگستری استان کرمانشاه برگزار شد.

نیکزاد عباسی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه رویکرد دستگاه قضایی در حوزه انتخابات را رویکرد پیشگیرانه دانست و اظهار کرد: براساس گزارشات موجود، عملکرد ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی استان کرمانشاه در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار موفقیت آمیز بود.

وی افزود: از زمان تشکیل این ستاد تاکنون ۲۳۵ مصوبه در مرکز استان و سایر شهرستانها به تصویب رسیده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه ضمن اشاره به دستور ریاست محترم قوه قضاییه با بیان اینکه رسیدگی به پرونده های تخلفات و جرایم انتخاباتی باید خارج از نوبت باشد، تصریح کرد: در سطح استان ۲۹ شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های تخلفات و جرایم انتخاباتی تشکیل و ۷۳ سایت و کانال مجازی مسدود و ۴۴ نفر بازداشت شدند.

وی با اشاره به برخی موارد خرید و فروش رأی گفت: در خصوص این موضوع ۲۱ پرونده در سطح استان تشکیل شد که ۱۵ مورد مربوط به مرکز استان و ۶ مورد مختص شهرستانها بود؛ همچنین در راستای آموزش و پیشگیری از تخلفات انتخاباتی، ۲۴ جلسه آموزشی، ۱۸ برنامه تلویزیونی و ۱۴ برنامه رادیویی برگزار شد.

عباسی در پایان یادآور شد: مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه و به صورت کاملاً مکانیزه انجام خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار