دبیر ستاد برگزاری اعتکاف خراسان‌جنوبی گفت: امسال ۲۱ هزار و ۳۶ نفر در مراسم معنوی اعتکاف استان شرکت کرده‌اند که در مقایسه با سال گذشته افزایش 82.1 درصدی دارد و این نشان از لبیک بی سابقه عشاق برای خلوت با یار در مراسم اعتکاف امسال دارد.
کد خبر: ۱۱۵۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱ 26 January 2024

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام حسن صفری، دبیر ستاد برگزاری اعتکاف خراسان جنوبی اظهارداشت: امسال ۲۱ هزار و ۳۶ نفر در مراسم معنوی اعتکاف استان شرکت کرده اند که در مقایسه با سال گذشته که ۱۱ هزار و ۵۵۵ نفر بوده اند رشید ۸۲.۱ درصدی دارد.

وی با اشاره به برگزاری اعتکاف در بیش از ۲۵۰ مسجد خراسان جنوبی ادامه داد: در مرکز خراسان جنوبی ۲۹ مسجد پذیرای ۷ هزار و ۳۲۶ متعکف است.

همچنین در بشرویه ۸۴۳ معکتف در ۱۴ مسجد این شهرستان در حال اجرای مراسم معنوی اعتکاف هستند.

وی با بیان این که در خضری دشت بیاض ۹ مسجد پذیرای ۷۱۹ معتکف است افزود: در خوسف نیز ۲۰ مسجد پذیرای ۸۳۵ متعکف این شهرستان است.

دبیر ستاد برگزاری اعتکاف خراسان جنوبی در ادامه به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۳۰ مسجد شهرستان دارالتقریب درمیان با ۹۸۵ نفر اضافه کرد: در شهرستان مرزی زیرکوه نیز هزار و ۶۶۴ نفر در ۳۳ مسجد این شهرستان مراسم معنوی اعتکاف را به جای می‌آورند.

به گفته صفری در سرایان نیز ۱۳ مسجد پذیرای ۹۵۲ متعکف و در سربیشه نیز ۱۴ مسجد پذیرای ۸۳۲ متعکف است.

وی در ادامه به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۲۶ مسجد شهرستان طبس با ۳ هزار و ۷۹۵ متعکف اشاره کرد و گفت: در فردوس نیز ۱۲ مسجد با ۹۱۰ معکتف، در قاین ۳۳ مسجد با هزار و ۷۶۵ متعکف و در نهبندان ۱۶ مسجد با هزار و ۴۱۰ معتکف پذیرایی مراسم معنوی اعتکاف امسال است.

دبیر ستاد برگزاری اعتکاف خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: ۱۴ هزار و ۵۷۸ نفر از شرکت کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف در استان از بانوان هستند و ۶ هزار و ۴۵۸ مرد نیز در این مراسم شرکت کرده اند.

صفری در زمینه تعداد دانش آموزان شرکت کننده در اعتکاف گفت: در مراسم معنوی اعتکاف امسال ۵ هزار و ۱۷۱ دانش آموز دختر و سه هزار و ۴۴۲ دانش آموز پسر شرکت کرده اند.

وی در پایان گفت: بیشترین تعداد شرکت کنندگان در اعتکاف امسال در خراسان جنوبی مربوط به شهرستان‌های بیرجند، طبس، قاین، زیرکوه و نهبندان است.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار