مدیرکل گمرک کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل گمرک استان کرمانشاه گفت: درآمد گمرکات کرمانشاه در ٩ ماهه امسال هشت هزار میلیارد ریال بوده است.
کد خبر: ۱۱۵۰۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶ 24 January 2024

علی اصغر عباس زاده در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: گمرکات استان در ٩ نقطه ارائه خدمت می‌کند و در استان دارای پنج مرز رسمی هستیم که در ٩ ماهه امسال مجموع صادرات از این مرزها پنج میلیون و ۵۶١ هزار تن بوده است.

وی افزود: در این بازه زمانی به لحاظ ارزشی ١٢ درصد و به لحاظ وزنی افزایش هشت درصدی داشته‌ایم و ٢ میلیون و ۵٨۵ تن افزایش صادرات داشته‌ایم.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه تصریح کرد: صادرات از مرزهای استان کرمانشاه به تفکیک از مرز خسروی با ۵٧ درصد از مرز پرویزخان ٢٢ درصد، از مرز سومار ١٣ درصد و از مرز شیخ صله پنج و شوشمی ٢ درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: خسروی چهارمین گمرک کشور با احتساب گاز طبیعی است و رتبه چهارم صادرات کشور را داریم و ١٠ درصد تجارت ایران از گمرکات کرمانشاه انجام می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کرمانشاه رتبه نخست صادرات به عراق را در کشور به خود اختصاص داده است و ترتیب هم مرزی با عراق شامل مرزهای مهران، پرویزخان، پیرانشهر، خسروی و سومار است.

وی خاطرنشان کرد: در ٩ ماهه امسال درآمد گمرکات کرمانشاه هشت هزار میلیارد ریال بوده است و استان کرمانشاه دارای رتبه چهارم صادرات غیرنفتی است و همچنین رتبه پنجم حجم مبادلات تجاری را در کشور به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول بیان کرد: ٢ مشکل مهم در مرزها شامل طولانی شدن روند خروج وسایل نقلیه حامل کالاهای تجاری در مرزهای عراق است و دیگری پنجره واحد تجاری که از ضروریات است و باید در کرمانشاه ایجاد شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار