فرماندار فردوس گفت: مهم‌ترین مشکل دانشگاه فرهنگیان این شهرستان اکنون تعیین نشدن مدیر است که این موضوع چالشی برای این مرکز آموزش عالی به حساب می‌آید.
کد خبر: ۱۱۳۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱ 21 October 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی؛ انتشار پیامی مبنی بر احتمال تعطیلی دانشگاه فرهنگیان فردوس در فضای مجازی نگرانی مردم این شهرستان را در پی داشت به طوری که فرماندار فردوس در این زمینه بیانیه‌ای صادر کرد و مهم‌ترین چالش این مرکز آموزش عالی را نداشتن مدیر دانست.

امام جمعه فردوس هم در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: اجازه این کار را نخواهیم داد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد شاکری، امام جمعه روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با انتقاد از اظهار نظر برخی از مسوولان استانی در خصوص فضا‌های آموزشی و دانشگاهی فردوس در فضای مجازی اظهارداشت: آن‌هایی که در گوشه و کنار اظهار کرده اند که فلان دانشگاه تعطیل خواهد شد و موجبات دلواپسی مردم را فراهم کرده اند و گفته اند ما به دنبال تعطیلی فلان دانشگاه هستیم بدانند که آن‌ها درحد و قواره این کار نیستند و مردم اطمینان داشته باشند که ما اجازه این کار را نخواهیم داد.

وی ادامه داد: مسوولانی که با این کار در ارتباط هستند و دست اندکار ند توجه داشته باشند و بدانند که قدمت بعضی از دانشگاه‌ها در فردوس به حدی است که شما شهرتان به آن حد سابقه ندارد و من مطمئن هستم که این اتفاق نمی‌افتد.

امام جمعه فردوس تصریح کرد: انتظار ما از مسوولان استانی این است که نگاه عدالت محور داشته باشند ما صبرداریم و سکوت اختیارمی کنیم.

حجت الاسلام شاکری اضافه کرد: مردم فردوس مومن، فهیم و شهید پرورو به خاطر نظام دارای صبر انقلابی هستند و، اما شما هم باید مراقب رفتا‌ها و بعضی از اظهار نظرهایتان باشید.

دانشگاه فرهنگیان اولویت فردوس است

مهدی روشن، فرماندار فردوس هم با بیان این مطلب که دانشگاه فرهنگیان فردوس از اولویت‌های شهرستان است به برخی موارد مطرح شده در خصوص این دانشگاه پاسخ داد.

وی گفت: با توجه به اینکه در سال ۱۳۷۲ فضای ۳ مدرسه با مساحت ۱۰ هزار مترمربع و زیربنای ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار گرفت و در سال ۱۴۰۱ نیز با توجه به شرایط پذیرش دانشجو با همکاری آموزش و پرورش؛ ساختمان قدیم آموزش و پرورش با زیربنای هزار و ۲۰۰ مترمربع به طور کامل در اختیار دانشگاه قرار گرفت.

فرماندار فردوس ادامه داد: بنابراین این استدلال که هم اکنون مشکل فضا در دانشگاه وجود دارد به طور کامل منتفی است و در ضمن با توجه به جلسه‌ای که با حضور تیم اجرایی دانشگاه فرهنگیان استان برگزار شد، پیش بینی تامین خوابگاه در صورت لزوم از محل سایر دانشگاه‌ها فراهم شد.

روشن مهم‌ترین مشکل دانشگاه فرهنگیان فردوس را اکنون تعیین نشدن مدیر عنوان کرد و این موضوع را چالشی برای دانشگاه دانست.

وی خاطرنشان کرد: جلسه‌ای که در هفته گذشته در محل استانداری برگزار شد این موضوع به مدیر دانشگاه فرهنگیان استان تذکر داده شده و لازم است سریع مدیری برای دانشگاه فردوس معرفی شود.
منبع/فارس

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار