مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال هزار و 300 سند وقفی در استان صادر شد.
کد خبر: ۱۱۳۰۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱ 09 October 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، محمد محمدزاده، مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان‌جنوبی امروز در جمع خبرنگاران از صدور هزار و ۳۰۰ سند موقوفه در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و اظهارداشت: این درحالی است که سهمیه درنظر گرفته شده برای امسال، صدور ۸۰۰ سند بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال هزار و ۳۰۰ سند برای موقوفات صادر شده است، افزود: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده تا پایان امسال این رقم به بیش از ۲ هزار سند می‌رسد.

وی از وقف به عنوان سنت حسنه نام برد و با بیان اینکه باید به نیت واقف عمل شود، یادآور شد: با همه توان برای سند دار کردن موقوفات پیش می‌رویم و بار‌ها برای اجرایی شدن این مهم به همراه مدیرکل اوقاف در شهرستان‌ها حضور فیزیکی داشتیم.

به گفته مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان‌جنوبی در سال‌های گذشته سهمیه در نظر گرفته شده برای سند دارکردن موقوفات برای این اداره کل ۴۰۰ مورد بود که به ۶۰۰ و امسال به ۸۰۰ مورد رسیده است.

محمد زاده تأکید کرد: از دو نیم سال گذشته تا کنون سه هزار و ۴۶۷ مورد از موقوفات سند دار شده است که مقایسه این آمار با مدت مشابه نشان از رشد ۲ برابری دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سند دار کردن موقوفات کار سختی است و گاهی پلاک‌ها قابل شناسایی نیست، افزود: با این وجود همه کارکنان این اداره کل پای کار هستند و با حضوری جهادی و میدانی در این راستا قدم برمی دارند.

محمدزاده تأکید کرد: بر اساس آمار ارائه شده خراسان جنوبی سال گذشته در زمینه سنددارکردن موقوفات رتبه اول کشور در بین استان‌های طیف ب را کسب کرده است و بر اساس پیش بینی‌های به عمل آماده و انجام این مهم به تعداد بیش از دو هزار مورد تا پایان سال، امسال هم حائز رتبه اول کشور خواهیم بود.

به گفته واین مقام مسوول از ابتدای امسال تاکنون برای دو هزار هکتار از اراضی موقوفه در قالب هزار و۳۰۰ سند صادر شده است و روند کار ادامه دارد.

محمد زاده گفت: در زمینه سند دار شدن موقوفات از ابتدای امسال شهرستان‌های بیرجند، طبس، فردوس، زیرکوه و نهبندان به ترتیب بیشترین اسناد موقوفه صادر شده است.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار