معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره گوهر تراشی در فردوس خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۹۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱ 04 October 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی امروز در جلسه برنامه ریزی مسابقات ملی آزاد مهارت گوهر تراشی در استان اظهارداشت: با بهره گیری از همه ظرفیت‌های موجود در خراسان جنوبی باید با ارتقاء سطح مسابقات ملی آزاد مهارت گوهر تراشی، آن را به شکل جشنواره برگزار کنیم.

وی با اشاره به این نکته که سنگ‌های نیمه قیمتی یکی از زنجیره‌های ارزش در استان است، افزود: برای انجام این کار باید از همه ظرفیت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره)، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف خراسان جنوبی و صدا و سیما استفاده شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان شعار «هر ایرانی، یک مهارت» خاطر نشان کرد: برای برگزاری جشنواره گوهر تراشی در فردوس بخش‌های مختلفی مانند مسابقه مهارت گوهر تراشی، غرفه‌های آموزش و فروش و ... باید پیش بینی شود.

اشرفی با تأکید بر اینکه سنگ‌های قیمتی مورد نیاز برای برگزاری این جشنواره توسط صنعت، معدن، تجارت تأمین شود، گفت: علاوه بر جوایز نقدی که به ۹ نفر برتر در سه رشته بخش مسابقه جشنواره گوهر تراشی اهدا خواهد شد، به نفرات برتری که اهل خراسان جنوبی باشند از محل تبصره ۱۸ تسهیلات اعطا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره ۹ تا ۱۱ آبان ماه در فردوس برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برای این که افراد بیشتری بتوانند در بخش مسابقه این جشنواره شرکت کنند، زمان ثبت نام در این بخش تا پایان ساعت اداری روز شنبه ۱۵ مهر ماه تمدید می‌شود.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار