خراسان‌جنوبی این هفته به مناسبت هفته وحدت و شب و روز گذشته به مناسبت ولادت حضرت ختمی مرتبت محمد بن مصطفی (ص) و امام صادق (ع) غرق در نور و شادی بود.
کد خبر: ۱۱۲۹۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱ 03 October 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی؛ عرشیان و فرشیان همه شادند از این که آخرین سفیر حق پا به این دنیا نهاد. همه جا جشن شادی و پیوند برداری برپاست به یمن حضور آخرین فرستاده خدا بر روی زمین.

حلقه‌های وصل مسلمانان با فرق مختلف با قدوم مبارکش به هم پیوسته‌تر می‌شود همه فرقه‌های مسلمان در مراسم جشن ولادتش گرد هم می‌آیند تا نشان دهند که حضرت ختمی مرتبت محمد بن مصطفی (ص) برای همیشه حلقه اتصال همه فرق مسلمان در جای جای جهان است و همه پیروان او به یک کتاب و قبله تمسک می‌جویند آن هم قرآن است و کعبه.

خراسان جنوبی که نیز یکی از حلقه‌های اتصال مسلمان آن هم با دو فرقه اهل سنت و تشییع به حساب می‌آید نقطه نقطه آن در شب و روز گذشته به یمن ولادت آخرین پیامبر خدا بر روی زمین و فرزند ششم آن حضرت امام صادق (ع) غرق در نور و شادی بود.

محافل و مجالس شادی

محافل و مجالس شادی ولادت حضرت محمد بن مصطفی (ص) و امام صادق (ع) در مساجد، تکایا، خیابان ها، بقاع متبرکه و. برپا بود و همه شهر‌ها و روستا‌ها به یمن این مولود‌ها چراغی شده بود.

هرکسی در حد وسع خویش ارداتش را به مولود‌های ۱۷ ربیع اول نشان می‌داد یکی با پخش شیرینی و شکلات، دیگری با برپایی محفل قرآنی، یکی با خوشحال کردن نیازمندان، یکی با آشتی و اخوت برقرار کردن بین آن‌هایی که از این دیگر کدورتی به دل داشتند خلاصه هرکسی به هر نحوی که می‌شد ابراز عشقش را به مولود‌های ۱۷ ربیع اول نشان می‌داد.

در این هفته همچنین در خراسان جنوبی همایشی با عنوان «امت محمد (ص)» در شهرستان‌های خراسان جنوبی با حضور مسوولان استانی، متنفدان محلی، علمای شیعه و اهل تسنن، اقشار مختلف هر دو فرقه مسلمان شیعه و سنی برگزار شد.

در مرکز خراسان جنوبی نیز جشن بزرگ خیابانی شب گذشته با حضور پرشور مردم ولایی بیرجند در مسجد حضرت محمد رسول الله (ص) برپا شد.

همچنین محافل قرآنی نیز با حضور قاریان و حافظان مطرح قرآنی در اغلب نقاط استان به این مناسبت برگزار شد.

مولودی خوانی در فردوس

به گزارش خبرنگار ما از فردوس، مراسم جشن محوری شب ولادت پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) این شهرستان در هیئت حسینی سادات با حضور جمعی از مسوولان و اقشار مختلف مردم همراه با اجرای گروه سرود منتظران مهدی (عج)، مولودی خوانی، اهدای جوایز به دختران محجبه زیر ۹ سال و پسران دارای اسامی محمد و صادق برگزار شد.

همچنین حجت الاسلام خطیب زاد، از روحانیون مشهد مقدس در این مراسم پیرامون ابعاد مختلف شخصیتی و وجودی پیامبر اسلام و امام جعفر صادق (ع) و ضرورت پیاده سازی منش و سیره نبوی و امام صادق (ع) در زندگی فردی و اجتماعی سخنانی ایراد کرد.

پذیرایی از زائران پاکستانی

به گزارش خبرنگار ما از قاین، در این شهرستان نیز مراسم جشن ولادت با سعادت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) با از پذیرایی ۵۰۰ نفراز اهالی محله ابومنصور قائنی، کاروان ۱۰۰ نفره خواهران نهبندانی و از زائران پاکستان از طرف موکب الزهرا (س) در مسجد جواد الائمه شهر قائن همراه بود.

علاوه براین جلسه قدردانی از ۴۵حافظ و قرآن آموز واحد قرآنی بنت الهدی در مسجد قبا با اهدای گواهی‌نامه حفظ و لوح تقدیر با حضور مسوولان، امام جماعت و هیئت امناء مسجد قبا شهرک، ولی عصر (عج) شهر قائن برگزار شد.

محفل شب شعر ندای وحدت

از زیرکوه در این شهرستان نیز ضمن برگزاری محافل جشن و شادی در جای جای این شهرستان محفل شب شعر ندای وحدت در روستای بهمن آباد زیرکوه به مناسبت هفته وحدت با حضور امام جمعه و فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان زیرکوه و با حضور علمای شیعه و سنی در مسجد النبی این روستا برگزار شد.

گزارش خبرنگار ما از بشرویه هم حاکی از این است که مراسم جشن شب ولادت با سعادت حضرت محمد (ص) و حضرت امام جعفرصادق (ع) با سخنرانی حجت الاسلام زارعی امام جمعه و مداحی جمعی از ذاکرین اهل بیت (ع) در مسجد الرسول (ص) بشرویه برگزار شد.

همایش چلچراغ آیه‌ها

آن طور که خبرنگار ما از درمیان هم گزارش داد، همایش چلچراغ آیه‌ها در شهرستان درمیان به میزبانی روستای سیّدان دارالسیادة برگزار شد.

همچنین در این شهرستان شاهد برگزاری آیین محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدّس قرآن کریم با حضور پررنگ مردمان وحدت ساز شهرستان تلفیقی درمیان در سالن همایشات آستان مقّدس امامزاده سیّدمرتضی (ع) هم بودیم.

دیگر این که ویژه برنامه تجلیل و قدردانی از ممتازان مرحله مقدماتی مسابقات قرآن کریم شهرستان درمیان نیز به مناسبت هفته وحدت در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما از طبس، مراسم جشن میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع) با حضور پرشور مردم این شهرستان در مسجد الرسول طبس برگزار شد. همچین مراسم جشن میلاد در شام ولادت دو قطب عالم امکان امشب در این شهرستان برگزار می‌شود.

اختتامیه فراگیرترین مسابقات قرآن جهان

همچنین اختتامیه مرحله مقدماتی فراگیرترین مسابقات قرآن جهان و مراسم چلچراغ آیه‌ها نیز با حضور جمعی از مسوولان طبس و مردم این شهرستان به مناسبت هفته وحدت در حرم مطهر حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) برگزار شد.

مراسم جشن شادی و برپایی محافل قرآنی، چهل چراغ آیه‌ها و... نیز در دیگر نقاط استان به مناسبت هفته وحدت و ولادت پیامبر مکرم اسلام و حضرت امام صادق (ع) برگزار شد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار