مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد؛
آیین انعقاد ۱۲ تفاهم نامه آموزشی مهارتی و ایجاد ۱۲ هنرستان جوار کارخانه در استان خراسان رضوی با حضور مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و حمید کفش کنان معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صمت خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۱۶۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵ 24 July 2023

به گزارش تابناک رضوی، سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم گفت: از نظر توسعه متوازن رشته های دوره متوسطه خراسان رضوی وضعیت بسیار خوبی دارد و بیش از ۳۶ درصد هدایت تحصیلی در استان به هنرستان ها صورت می گیرد.

وی بیان کرد: با امضای این تفاهم نامه ها اگر دانش آموزی به مدرسه تعهد کار در همان کارخانه را بعد از تحصیل بدهد، از ابتدای تحصیل حقوق دریافت می کند.

وی ادامه داد: امضای تفاهم نامه های مذکور به منظور توانمندسازی و ایجاد مهارت نیروی انسانی، ایجاد فرصت شغلی، تربیت نیروی کار حرفه‌ای در سطح استان و شهرستان و بهبود مستمر فضای کسب و کار؛ در راستای توسعه گسترش و اعتباربخشی به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی با توجه به اصل شش سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش صورت می گیرد.

شوشتری افزود: اصل شش سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش مبنی بر ظرفیت سازی، فرهنگ سازی و بسترسازی برای تقویت مشارکت‌های مردمی و غیردولتی است که انعقاد این تفاهم نامه ها و ایجاد ۱۲ هنرستان جوار در سطح استان این اصل را در بر می گیرد.

در پایان ۱۲ تفاهم‌نامه با کارخانجات سیمان زاوه، آتش نشانی نیشابور، شرق صنعت نیشابور، چرم مشهد و آبتین رزین، فرش مشهد، نان رضوی، سحرخیز، نیان الکترونیک، ریزان فلز و معدن بردسکن به امضای طرفین رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار