کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از روز پنجشنبه روند کاهشی دما در سطح خراسان رضوی آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۱۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰ 10 July 2023

به گزارش تابناک رضوی، محمد غیوری خواه با بیان این مطلب افزود: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی ضمن ادامه روند افزایشی دما تا روز سه شنبه، طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه شاهد دما نزدیک یا بالاتر از ۴۰ درجه در برخی از شهرستان‌های استان خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: از روز پنجشنبه روند کاهشی دما آغاز خواهد شد. همچنین طی روزهای چهارشنبه تا جمعه شدت وزش باد در سطح استان افزایش یافته و به ویژه در مناطق بادخیز احتمال خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و میدان دید و بروز خسارت پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در ساعات عصر امروز وزش باد شدید لحظه‌ای در نواحی غربی استان و به ویژه در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

غیوری خواه وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس را طی فردا صاف همراه با افزایش دما در بعدازظهر افزایش باد پیش بینی کرد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته فریمان با کمینه دمای ۱۴ درجه و سرخس با بیشینه دمای ۴۱ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت نوسانات دمایی مشهد مقدس بین ۲۱ و ۳۵ درجه سلسیوس در نوسان بوده است. بیشترین سرعت وزش باد از بردسکن با سرعت ۵۴ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار